Onzekerheden.

De laatste tijd, leer ik de mensen om me heen steeds beter kennen. Niet iedereen blijkt te zijn, wie ik dacht dat ze waren. Het is jammer, maar wel beter om te weten. Zo kan ik weer tijd besteden aan de mensen die ’t écht verdienen. Ruzie maken doe ik niet graag, maar de goede vrede bewaren werkt ook niet altijd. Ik wil de goede vrede ook niet bewaren met mensen die het toch niet met me menen. Ik wil échte mensen om me heen. Mensen waarvan ik weet dat als ik fout zit, ik dat gewoon van hun te horen krijg. Echte vrienden luisteren naar je, maar wijzen je ook op je fouten & zijn er ook om je af en toe een reality-check te geven. Die mensen heb ik nodig. Geen backstabbers. Vroeger was ik bang om ‘vijanden’ te hebben, maar nu interesseert het me vrij weinig. Liever een echte vijand, dan een neppe vriend.

Vroeger was ik ook bang voor de mening van een ander en in feite, zijn we dat allemaal wel een beetje. Iedereen is onzeker, alleen de een verbergt dat en de ander weer niet. De een lijkt kwetsbaarder dan de ander, terwijl we gewoon allemaal mensen zijn, van vlees en bloed. Daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat iedereen maar precies hetzelfde over dingen denkt en iedereen zich maar hetzelfde voelt, want dat is natuurlijk niet waar. Maar ik bedoel maar. Iedereen heeft zo z’n eigen angsten en onzekerheden.

Soms denk ik dat een ander negatief over mij denkt, terwijl dat achteraf helemaal niet zo blijkt te zijn. Achterlijk, eigenlijk. Ik laat me soms gek maken door m’n eigen angsten. Angst voor dingen die er helemaal niet zijn. Apart, eigenlijk.

Bang zijn voor wat anderen van je vinden. Ja, lastig. Maar als een ander over mij verhalen loopt te verzinnen en een ander wil die onzin geloven, dan zegt dat meer over hun, dan over mij, toch? Of zie ik dat verkeerd? Ik wil, en moet, leren me minder aan te trekken van wat een ander vind. Bezig zijn met mezelf en niet met een ander. Niet iedereen kan me aardig vinden.

But oh well, you can’t please everyone.

Geef een reactie

