Verspilde tijd.

Steeds meer leer ik over vertrouwen en vriendschap. “Wat je geeft, krijg je terug” is het bekende gezegde. Of het klopt, dat is een ander verhaal. Het is namelijk niet altijd waar. Ik geloof wel dat als je een goed mens bent, je uiteindelijk goede dingen terug krijgt, in tegenstelling tot een ‘slecht’ mens. Maar ik heb ook geleerd dat je té goed voor mensen kan zijn die het eigenlijk niet verdienen en het is altijd jammer wanneer je dan uiteindelijk ontdekt dat het verspilde energie is geweest die je in een bepaald persoon geïnvesteerd hebt.

Ook weet ik wat ik niet meer ga doen. Ik wil niet zeggen dat ik heilig ben, want dat ben ik zeker niet, maar ik weet wel dat ik een goed mens ben. Een meisje die altijd bereid is om een ander te helpen. ’t Is alleen jammer als je daar geen waardering voor krijgt. Vroeger kon ik daar nog erg over inzitten, maar nu ben ik er dan al gauw klaar mee en dan help ik diegene ook gewoon niet meer, simpel zat.

I’ve been too good for people that don’t deserve it
& I’m not going to waste my time anymore.

Geef een reactie

