Voor mijn lieve vriendinnetje Fenne.

Een hele goede vriendin van mij, Fenne, vertrekt op 31 januari voor een jaar (!) naar Australië. The land down under, alsof ’t niks is, ja hoor. Baal ik? Ja. Maar gun ik het haar? Ja. Mijn lieve vriendinnetje Fenne is een grote avonturier, niet bang, nee hoor, ze doet het gewoon. Als iemand mij zou vragen of ik een jaar, in m’n eentje, zoveel duizenden kilometers van huis af zou gaan zitten? In geen honderd jaar, want ik schijt zeven kleuren. Maar Fenne, die doet dat gewoon. Zo is Fenne gewoon. Die doet dat gewoon.

Ik beschouwde haar altijd al als een goede vriendin, maar in de afgelopen maanden zijn we nog dichter naar elkaar gegroeid en om eerlijk te zijn, had ik nooit verwacht dat we zó’n goede band zouden opbouwen. Dat is weer zo’n verassinkje in ’t leven hè, je weet nooit hoe ’t loopt. Het leven is onverwachts, maar dit soort onverwachtse dingen zijn positief en die beleef ik graag.

Ik kan aan haar alles vertellen en zij aan mij. Voor haar hoef ik me nooit te schamen en ik zal me nooit minderwaardig voelen bij haar. Zoals dat hoort bij vriendschap, kan ik mezelf zijn. Dat vind ik fijn. Zij heeft me zien huilen en lachen. Zij heeft voor me klaar gestaan, zoals een echte vriendin dat hoort te doen. En daarvoor, wil ik haar bedanken, want ik denk dat zij half niet beseft hoeveel ze eigenlijk voor me betekent. Niet snotteren Ellis, niet doen! 

Zonder dollen, Fenne is een van m’n beste vriendinnetjes geworden en zij is precies hoe een goede vriendin hoort te zijn. Ze steunt me wanneer het slecht gaat en is blij voor me wanneer het goed gaat. Daar hou ik van. Zo vind ik dat het hoort. Ik hoop dat ze beseft dat ik er ook altijd voor haar ben en dat ookal zit zij straks helemaal in the land down under en zit ik in het koude, klompenlandje Holland, ik haar heus-niet zal vergeten. Al is ze daar stiekem wel bang voor. De bange poeperd.

Wat is nou een jaar? Nee. Grap. Een jaar is heeeel lang. MAAR; geduld is een schone zaak. Dus wanneer zij terug komt, ga ik met een keigroot spanddoek op Schiphol staan, om haar weer welkom te heten in het land der hoeren en wiet.

Lieve Fenne, ik hou van je. Never forget, mate, you’re freakin’ awesome! 

Geef een reactie

