Dag winter. Hallo zomer!

Na de temperaturen met een minnetje ervoor, de sneeuw en al het geklaag over de kou, mag er nu zeker wel gezegd worden dat ik al gewoon blij word van het feit dat de temperaturen de laatste dagen steeds boven de 10 graden zitten. *klopt af* Toch hoor ik mensen alweer klagen; “Benauwd met zo’n winterjas!” Gaat heen hoor, serieus, wat zijn we toch erg! Is het nou nooit goed? Wanneer het vriest, janken we & wanneer het warmer wordt, huilen we nog harder. Het is écht nooit goed.

Ik weet het. Over het weer schrijven is héél standaard, maar ik ben gewoon blij dat de temperaturen eindelijk weer omhoog gaan. Ik hou echt niet van de winter. Het kan wel ‘gezellig’ zijn, lekker knus binnen enzo, maar buiten vind ik het nog veel gezelliger. Ik haat het feit dat je in de winter haast niet naar buiten kán. Ik word er claustrofobisch van. Het is toch zalig, om lekker buiten te kunnen lopen en te weten dat je niet meteen verkouden word? Toch? Het spijt me, maar ik begrijp echt niet waarom mensen de winter verkiezen boven de zomer. Ik snap het écht niet.

Ik ben echt een zomermens. De winter is nat en grauw. Bah. Doe mij maar gewoon die helderblauwe lucht met een gloeiendhete zon boven m’n hoofd. Al is ’t altijd godvergeten benauwd hier in Hollandia, ik zweet liever peentjes dan dat ik verga van de kou.

Dag lieve zomer, ’t is al een tijdje geleden. Ik hoop dat je niet zoveel regen zal meenemen als in 2011. Ik weet dat ik toen veel op je gescholden heb. Het spijt me. Ik zal het niet meer doen, als jij geen regen meeneemt. Is dat een deal? Zullen we weer vriendjes worden? Ik wacht op je, zomer, tot gauw!

2 gedachtes over “Dag winter. Hallo zomer!

Geef een reactie

