Nageltje, nageltje, aan m’n hand..

In plaats van “spiegeltje, spiegeltje, aan de wand..”, snap je hem?!
Die heb ik zojuist regelrecht uit m’n duimpje gezogen en ik vond het wel een goeie!

Nu zal ik jullie eens wat vertellen. De eerste 18 jaar van mijn leven heb ik geleden aan een hele heftige verslaving. Het zag er niet uit. Het deed me pijn. Zo’n pijn zelfs, dat ik ontstekingen kreeg.. Ja, ik was verslaafd aan nagelbijten. 18 jaar lang, was ik slachtoffer van het nagelbijt-virus. Talloze pogingen heb ik gedaan om er mee te stoppen, maar tevergeefs. Zodra ik dacht dat er iets begon te groeien, beet ik het er weer af. Het was echt hopeloos.

Totdat een vrouwtje bij mij nepnagels opdeed. Dat stond veel mooier! Het was alleen vervelend om nepnagels op te hebben, ik wilde echte! Na een paar dagen had ik ze alweer af lopen pulleken. Mijn examens zaten eraan te komen en ik maakte met mezelf de volgende afspraak: “Je mag tijdens je examens nog bijten als je gestresst bent Ellis, dan mag het nog. Geniet er nog maar van, want daarna doe je het nóóit meer.

Tijdens m’n examens heb ik ook weer flink zitten kluiven. Heerlijk zagen m’n handjes er weer uit. Allemaal lelijke, afgekloven stompies, bah! M’n eindexamengala kwam eraan. Prachtige jurk, mooie hakjes & afschuwelijke handen. Oh, wat baalde ik. Toen heb ik weer nepnagels laten zetten, zodat m’n handen er nog enigszins mee door konden op de avond van het fantastische gala. Daarna ben ik gestopt, zoals afgesproken!

Nog steeds ben ik errug trots op mezelf en m’n fantastische, ECHTE, machtigmooie nagels en aangezien deze blog gaat over alles wat mij bezighoudt, heb ik ook een categorie over nagels gemaakt. Nee, dit is géén beauty-blog! Maar voor nagels, nagellakken, nagel creaties en alles wat erbij komt kijken, maak ik toch een kleine uitzondering!

Geef een reactie

