Le fromage.

De Franse taal klinkt hartstikke mooi, maar niet als het uit mijn smoelwerk komt. Ik ben gedoemd. Morgen heb ik mijn mondeling en ik schijt 7 kleuren. Ik meen het. Wat heb ik toch een hekel aan zenuwen, vooral aan de mijne. Ik weet mezelf altijd zo lekker gek te maken door de grootste rampscenario’s in m’n hoofd te halen. Mon francais est nou eenmaal très slecht. Je déteste le francais!
En voor de bijdehandjes onder ons: ik weet dat er onder die C zo’n 5je hoort te hangen, maar ik weet niet met welke toetscombinatie ik dat in dit wordpress-postje kan krijgen en ik ben te beroerd om het op te zoeken.

Mijn mondeling gaat over Disneyland en alles wat er bij komt kijken. Naar Disneyland ging ik toen ik 10 werd, als verjaardagscadeautje. Mijn zus nam me mee, samen met haar vriend. In het park heb je veel achtbanen, maar ook kleinere attracties, maar ik vind vooral de achtbanen leuk door de adrenalinekick die het geeft. Mijn favoriete attractie is de Spacemountain. Daarin wordt je afgeschoten en blablabla. Donald is mijn favoriete Disneyfiguur. Alice au pays de merveilles, c’est mon film préfèré. Disneyland is erg romantisch en ik wil er graag ten huwelijk gevraagd worden, wanneer ik eenmaal een vriend heb. Mooi verhaal. En nog meer. En ietsjes uitgebreider. En in ’t Frans. Merde.

2 gedachtes over “Le fromage.

  1. Nou, aan de voorbereiding kan het volgens mij niet liggen. Die lijkt me wel goed. zeker zo met de verse informatie van iemand die er pas geweest is 🙂
    En mocht je voor je mondeling die ç nog nodig hebben: eerst een apostrof (die onder de dubbele aanhalingstekens) en dan de c typen.
    Kan ik er nog maar één ding aan toevoegen: je te souhaite très bonne chance!

Geef een reactie

