Don’t you let it drag you down.

I’m no doctor Phil. Dat wil ik ook niet zijn. Er is gewoon iets waar ik me vreselijk aan erger en ik moet er gewoon wat van zeggen.

Ik zie het steeds vaker om me heen. Ik kan het niet aanzien: Kleineren. Twee mensen die in een relatie zijn bijvoorbeeld, waarin de een de ander alleen maar aan ’t afkatten is en behandelt als grof vuil. Dat hóórt niet in een relatie. In een relatie ben je gelijk en is de een niet beter dan de ander. Niet alleen in relaties zie ik dit gebeuren, ik zie het overal: op het werk, op school, op straat en ga zo maar door. Opbouwende kritiek en dergelijke zijn een ander verhaal, maar niemand zou zich moeten laten kleineren door een ander. Niemand moet dat accepteren. Wat geeft een ander het recht om jou neer te halen? Helemaal NIKS!

Verander voor niemand. Blijf altijd jezelf. Doe altijd je eigen ding. Laat een ander je nóóit vertellen dat je iets niet kan. Dat bepaal jij zelf wel.

Geef een reactie

