Het nieuws.

Kunnen jullie het nog aanzien? Ikke niet. De ene na de andere oorlog vliegt je om de oren. En nee, ik ben niet naief, ik snap dat dat soort dingen op het nieuws horen te komen en dat ze geen nieuwtjes gaan verkondigen over de nieuwe nagellakkies die te koop zijn bij de Kruidvat. Al zou dat het nieuws wel een héél stuk mooier maken, maar dat effe terzijde.

Ik ben al geen ochtendmens maar als ik dan met m’n verrotte kop op m’n stoeltje zit achter de televisie, genietend van een beschuitje met chocolade-vlokken, kan ik er NIET nog eens bijhebben dat ze het over stomme dingen gaan hebben. Waarom houden ze bij het nieuws nou nooit eens rekening met mij?!

Het enige positieve aan het nieuws is dat Jan de Hoop het presenteert. Ik geniet telkens weer van het feit dat hij zijn koffiemok matched met zijn kleding. Geweldig. Talent. Dat moet je maar kunnen.

Maar nu eventjes alle gekheid op een stokkie. Ik ben toch niet de enige die af en toe denkt van “waar gaat het heen met de wereld?” of wel? Ik bedoel, waar gaan al die oorlogen nou over? Ik snap er niks van. Ik wil het ook niet snappen, want ik moet niks hebben van al die conflicten en al zou het me wel uitgelegd worden, zou ik er (denk ik) nog geen begrip voor hebben. Because war sucks.

Ik wil graag afsluiten met één van de meest ‘cliché’ nummers die ik bij dit onderwerp had kunnen uitkiezen. Tegelijkertijd ook een van de beste nummers aller tijden.

Oh Johnnyboy, if only all the people thought like you did..

2 gedachtes over “Het nieuws.

  1. Is dat echt waar dat de mok altijd match met zijn kleding? Ik heb daar nog nooit op gelet. Ik ben meestal aan het luisteren kijken doe ik wel als het interessant is. Maar terug. Ja ik ben het met je eens!! En een goed gekozen song.

Geef een reactie

