Overtreffend trapje.

Mezelf vergelijkend met anderen kan ik mezelf soms wel de ogen uit m’n kop schamen. Want die ene blogt veel beter dan ik en die ander dicht veel beter dan ik. Zo kan ik eindeloos doorgaan met mezelf kwellen. Waarom doe ik dit? Geen idee.

Het is eigenlijk belachelijk dat mensen continu bezig zijn met een strijd om beter te zijn dan een ander. Dat terwijl we het allen altijd hebben over hoe belangrijk het is om jezelf te blijven. Beetje tegenstrijdig, niet? Toch doen we het allemaal. De een wat minder dan de ander, maar toch doen we het allemaal weleens. Zonde.

Je kan niet overal de beste in zijn. Dat is logisch. Waarom zijn we dan met z’n allen altijd maar bezig de ander te overtreffen? En zijn we onszelf steeds maar aan het vergelijken met de ander? Tuurlijk zijn er mensen die beter kunnen dichten dan dat ik dat kan, maar waarom zou dat mij dwars moeten zitten? Ik moet gewoon m’n eigen ding blijven doen.

Nu heb ik dit wel allemaal heel ‘wijs’ lopen typen enzo, maar het kijken naar een ander en af en toe denken van “kon ik dat maar..”, dat zal altijd blijven. Dat zal mij echter niet ervan weerhouden om mijn eigen ding te blijven doen.

Ik ben misschien niet de beste in bloggen of weet ik veel wat allemaal, maar ik ben wel het beste in Ellussie zijn. Hupakee!

Een gedachte over “Overtreffend trapje.

  1. You rock diamonds! Diehard diamonds. Dus. Niets overtreffende trappen. Punt uit. Je gaat nu opstaan uit je luie computerstoel, ouderwets veronderstellende dat je royal ass zich nu op een stoel behoort te bevinden om te kunnen internetten, en je gaat op zoek naar de eerste beste spiegel die je tegenkomt om lekker hard tegen jezelf te zeggen dat je de allergeniaalste Ellis bent die er bestaat. Vervolgens zeg je ‘jij bent de bom’ [eventueel een ander SPLASHENDE MACHTIG ULTRAPOSITIEF woord] tegen je spiegelbeeld en maak je er zo’n oh-yeah-in-the-pocket-move bij. Niet omdat het van mij moet, maar omdat het nou eenmaal de waarheid is en je dat van niemand beter kan horen dan van jezelf. En ik ben geniaal, dus spreek me niet tegen.

    Çiao bella, beller, bellest.

Geef een reactie

