For the love of music.

Damn, wat kan ik toch intens genieten van goede muziek. En wat ben ik toch blij dat mijn gehoor het geluid van zoveel verschillende genres kan verdragen. Met een brede muzieksmaak, hoef je je nooit te vervelen. Ik hou van jullie, lieve oortjes van me! Gitaren, piano’s, blazers, noem het maar op: ik hou dr van. Het klinkt me allemaal als muziek in de oren! Hey hey, inkoppertje. 😉

Hoe ik af en toe los kan gaan op muziek, is ook wonderbaarlijk. De bewegingen die ik daarbij maak, net zo goed. Ik dans beeldend. Hoor ik ’t woordje ‘time’, dan wijs ik met m’n wijsvinger naar m’n pols alsof ik een horloge om heb. Hoor ik ’t woordje ‘crazy’, dan maak ik een draaiende beweging met m’n vinger naast m’n hoofd. Hoor ik ’t woordje ‘love’, dan maak ik met m’n handen een hartje. Ja, het is echt waar. Ik spoor niet.

De voldoening die ik haal uit het vinden van nieuwe nummers, och, wat een fan-tas-tisch gevoel! Muziek hunten is een van de beste manieren om je tijd te verdrijven, wat mij betreft. Oude nummers vinden is overigens ook geweldig. Muziek van 30/40/50 jaar geleden klinkt hemels, echt.

Binnenkort zal ik ook eens in de zoveel tijd persoonlijke muziek top vijfjes gaan plaatsen. Ik hoop dat jullie dat leuk lijkt!

2 gedachtes over “For the love of music.

  1. Haha toch nog op dit tijdstip een blog posten 🙂
    En ik snap je helemaal. Muziek blijft een ding in je opvoeding. Je kan er niet zonder mee. Althans ik kan er geen dag zonder mee. En geeft je een mooie rust. En oud is nog steeds beter dan nieuw (niet alles is slecht, maar de remakes) muziek van nu. En zal ook nooit verdwijnen.

  2. Een wereld zonder muziek… Ik moet er een beetje van huilen. Ik hou van muziek en vooral van het eventjes loslaten van de wereld bij een goed nummer. (:

Geef een reactie

