Partypoopers.

Van de week liep ik op de kermis. Ik hou er van hoor, kermissen, feestjes, muziekkies, noem het allemaal maar op. Het enige wat altijd zo jammer is: de ruziemakers. Er moeten altijd een paar rotte appels tussen zitten en ik snap het gewoon niet.

Als ik ga stappen, wil ik een leuke avond hebben. Niet iedereen is uit op een leuke avond, helaas. Sommige mensen gaan gewoon ruzie zoeken, omdat ze er ‘zin in hebben’. What the hell?! Waarom zou je in godsnaam zín hebben in ruzie? Waar is dat goed voor? Ik kan daar met m’n verstand niet bij.

Op de kermis zag ik ook veel te veel jonge jochhies, op zoek naar zichzelf, die stoer wilde lijken. Ze gingen elkaar uitdagen, met als gevolg dat er alweer bewaking op af moest komen. Moet het tegenwoordig echt zo zijn? Dat er geen avondje gewoon kermis kan zijn, zonder dat er een paar hersenloze ratten rellen gaan lopen schoppen? Dat gaat nergens over.

Als ik naar de kermis ga, uit ga of weet ik veel wat ga doen, ben ik niet uit op ruzie. Ik ben nooit uit op ruzie. Nou wil ik niet beweren dat ik heilig ben, maar m’n punt is: als ik een leuke avond wil hebben, dan ga ik niet ruzie zoeken. Dat is voor mijn géén leuke avond. Ik wou dat iedereen er zo over dacht. Het zou de wereld toch weer een stukkie mooier maken.

Een gedachte over “Partypoopers.

Geef een reactie

