Aparte namen.

Soms denk ik na over wat voor naam ik m’n kind later zal geven. Begrijp me niet verkeerd, ik ben 18 en ik hoef voorlopig nog effe geen kinderen. Alsnog vraag ik het me weleens af. Want wat is nou een toffe naam? Wat voor naam voor een jochhie en wat voor naam voor een meissie? M’n kind moet wel een leuke naam krijgen. Eentje waar hij/zij niet mee gepest zal worden en waar er niet al 13 in een dozijn van zijn.

Een aparte naam is leuk, maar je kan ook te ver gaan. Sommige mensen geven hun kids namen dat ik denk van “je haat je kind hè?”. Zoals Peaches. In het Engels klinkt het zelfs niet. Met heel veel woorden heb je dat het in ’t Engels mooi klinkt, zoals Sky, maar vertaal het naar het Nederlands. Nee, mijn kind wordt niet naar lucht vernoemd, dank u zeer.

Het is net alsof sommige moeders nog high zijn van de bevalling en vervolgens hun kinderen vernoemen naar het eerste object dat ze zien. “OH kijk een stoel!” Bam, vernoem ik het daar naar. Verschrikkelijk.

Waarom willen bepaalde mensen zich uitsloven en hun kinderen van die gekke namen geven? Wat is er mis met een prachtige naam als Ellis?! Ik bedoel maar effe.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.

Geef een reactie

