Sterker.

Hallo allemaal!

Ik vond het wel weer eens tijd om een gedicht te posten, aangezien dat alweer een hele poos geleden is. Vrolijk is anders, moet ik jullie wel alvast melden. Het spijt me. Maargoed, het kan niet altijd feest zijn. Het is een gedicht over m’n vader. Hij is overleden toen ik 9 jaar oud was, zoals de meeste van jullie misschien al wisten. “Is dit gedicht niet een beetje té persoonlijk?” vragen jullie je misschien af. Misschien wel, maar alsnog. Er is niks mis met het uiten van emotie, toch? Vandaar dat ik dit gedicht, zonder schaamte, met jullie deel.

Ze zeggen dat wonden helen met de tijd,
maar ik voel nog steeds pijn.
Werd je toen niet ziek,
dan had je hier nog kunnen zijn.
Ik heb je nodig,
maar helaas, je bent er niet.
Een gevoel van leegte.
Een traan van verdriet.
Een stukje ‘thuis’,
heb je die dag meegenomen.
Zo wacht ik op de dag,
dat ik jou weer zal tegenkomen.
Je kan niet voor eeuwig weg zijn.
Onze liefde is te groot.
 Wij zullen elkaar opnieuw ontmoeten,
 want onze band is sterker dan de dood.

© Ellis Kopier.

Een gedachte over “Sterker.

Geef een reactie

