Lief klantje bij de appie.

Daar zat ik gistermiddag. Aan ’t werk, achter m’n kassaatje, bij de appie heijn. Ik was lekker bezig & op een gegeven moment kwam er een vrouwtje aangereden op zo’n soort rijdingetje, je weet wel, waar je in kan zitten. Hoe noem je zoiets? Een elektrische rolstoel ofzo? Ik heb geen idee, maar jullie snappen vast wel wat ik bedoel. Ze groette me heel hartelijk en ik groette haar, zoals ik dat bij elke klant hoor te doen, heel hartelijk terug. Niet met tegenzin overigens, want ’t was een superlief vrouwtje. Ze vroeg of ik haar boodschappies gelijk in wilde pakken, zodat ik uiteindelijk de tas in een keer aan haar kon geven. Dat zou makkelijker voor haar zijn. Nou, kleine moeite, dat deed ik, no problemo. Toen moest er afgerekend worden. “Dat word dan 22,80 alstublieft!” Ze gaf me een briefje van 20 en haar portemonnee. Ik was verbaasd en dat zag ze. “Zoek jij de laatste centjes er maar bij meisje en je hoeft het niet te laten zien, want ik vertrouw je.” Ik was stomverbaasd en vertederd tegelijk. Wat lief dat ze me gewoon vertrouwde, zonder me daadwerkelijk te kennen. Natuurlijk had ik niet weg kunnen lopen met haar portemonnee of wat dan ook en dat was ik ook niet van plan, maar het feit dat ze me vertrouwde vond ik zo ontzettend lief. Alsnog liet ik het haar effe zien. Ik gaf haar ’t bonnetje mee en de mini’s (opschieten mensen, de actie duurt nog maar tot 13 mei!) en toen zei ze “Nou fantastisch, fijne dag nog!”

Ja, jullie zullen me vast voor gek verklaren. Ik ben ook wel een beetje gek hoor, daar niet van. “Waarom schrijf je dit nou?” Ik vond dit gewoon bijzonder. Er gebeuren zoveel verschrikkelijke dingen op de wereld, dat we soms niet meer geloven dat er nog goede mensen op de wereld zijn, waardoor we niemand meer vertrouwen. Nadat ik dit lieve vrouwtje heb ontmoet, denk ik weer “hè, fijn, er zijn nog positieve mensen!” Al moet ze natuurlijk wel uitkijken en kan ze niet verwachten dat ze klakkeloos aan iedereen dr portemonneetje kan geven zonder dattie gestolen word. Ik bedoel maar. Het gaat om ’t idee. Wat een leuk mens.

Ik hou dr van!

Een gedachte over “Lief klantje bij de appie.

Geef een reactie

