De toekomst.

Bah. Ik vind de toekomst maar eng. Het geeft me keuzestress. Als 18jarig meisje die nog steeds niet weet wat ze nou wil worden, is ’t lastig om een richting te gaan kiezen. Eng is ’t vooral. Wat nou als ik ’t niet leuk vind? Wat nou als ik m’n mede-studenten niet mag of erger nog: wat als ze MIJ niet mogen?

Dan is er ook nog die vraag van “wat heb ik nou aan deze opleiding?” want ja, is er wel werk in te vinden? Maar wat moet ik dan? Moet ik een opleiding doen die ik niet leuk vind, om dan vervolgens de zekerheid te hebben dat ik op elk saai kantoortje terecht kan? Nee. Dan doe ik liever een opleiding die ik leuk vind, zodat ik ook daadwerkelijk gemotiveerd blijf. Carrière komt daarna.

Ja. Dat zeg ik nu heel stoer, maar ik schijt zeven kleuren. Soms vraag ik me ook echt af hoe ik later in godsnaam het geld bij elkaar moet krijgen voor een eigen huissie. ’t Is godvergeten duur allemaal! En de recessie werkt ook niet bepaald mee.

En weet je hoeveel stress ik heb, ik bedoel HALLOOOOOOO, ik moet later rijk worden! Hoe ga ik anders een toffe auto voor m’n moeder kopen? Hoe ga ik anders naar New York? Hoe ga ik anders alle O.P.I, China Glaze en Orly nagellakjes betalen?!

Nee hoor jongens, grapje. Brood op de plank is belangrijk en dan hoef ik niet per sé rijk te zijn. Al zou ’t niet erg zijn om rijk te worden, dat dan weer niet.

Mijn doel is gewoon om later een baan te hebben, waar ik m’n vreten mee ken verdienen en waar ik met plezier elke dag naar toe ga.

maar damn, wat is ’t soms toch eng om niet te weten wat je later allemaal te wachten staat!

Een gedachte over “De toekomst.

Geef een reactie

