Onbegrijpelijk. (haribo)

Dit land is onbegrijpelijk. Ik snap echt niks van Nederland. Ik snap niks van het hele politieke systeem en van die gekke economie-shit word ik ook niet veel wijzer. Nou interesseert de politiek me al vrij weinig en word ik misselijk van de recessie, maar denk effe met me mee.

Hoe kan het in godsnaam, dat in tijden van recessie, er een paar mokkels ‘op zoek naar zichzelf’ mogen gaan in Nepal en er vervolgens €27.500 aan de winnares gegeven word? In tijd van recessie.. HOE?!

En wij stemmen. Ja, ik mag wij zeggen, ik ben 18, ik mag stemmen. Ik doe ’t alleen niet omdat ik er de ballen van snap, gekke politiek. Maar goed, wij stémmen dus. Nederland is een de-mo-cra-tie, zoals we dat met een mooi woord noemen. Wij mogen mee beslissen. Wat doet ’t kabinet? Het valt! HET VALT! Dát hebben wij niet besloten hè! Dat was níét de afspraak Rutte & co, dat hadden wij niet afgesproken!

Het rechtsysteem, ook zoiets. Een gozer misbruikt weet ik veel hoeveel kids en krijgt maar 18 jaar gevangenisstraf. Dat is toch belachelijk? Dat klopt toch niet? Of ligt ’t nou aan mij?!

En ’t weer snap ik ook niet. Het ene moment schijnt ’t zonnetje en dan regent het weer. Het weer is nooit regelmatig. Als ’t koud is, zeuren we over de kou en als ’t warm is, zeiken we over dat ’t zo benauwd is. Wij Nederlanders sporen ook niet.

Ik begrijp dr niks van! (dit zeg ik met een Jochem Myjer-voice)

Geef een reactie

