Hollandsche moeziekkies.

We gaan het vandaag hebben over muziek. Niet zomaar muziek, nee. Muziek van eigen bodem. Onze eigen, mooie, Hollandse bodem. Veel mensen denken bij Nederlandse/Hollandse muziek aan smartlappen, aan Franssie Bauer en kroegentochten. Onterecht, als je ’t mij vraagt. Dat is niet alles wat de Nederlandse muziek ons te bieden heeft. Persoonlijk hou ik meer van de Nederlandse nummertjes van vroegâh, dus die ga ik eventjes met jullie delen. Geniet ervan!

Erik Mesie – Zonder Jou.

Dit is zo’n heerlijk, rustig nummer. Het is ook echt van dat ‘oude’ geluid, wat je nu nergens meer hoort. Erik Mesie heeft ook een hele fijne stem, als je ’t mij vraagt. Mooi nummer!

Het Goede Doel – Vriendschap

Beetje pessimistisch, niet? Wel de waarheid. Vroeg of laat komt een ieder erachter wie nou zijn/haar échte vrienden zijn. Goed nummer. Shout out naar de zanger, Henkie Westbroek, mede-utrechter, ja heurrrr!

& hier nog een nummer wat een beetje meer van ‘deze tijd’ is.

BLØF – Hou Vol Hou Vast

Ik vind dit echt een mooi nummertje. Het is echt zo’n nummer dat je moet luisteren als je eventjes helemaal ten einde raad bent. Super!

Ik hoop dat jullie deze nummertjes van eigen bodem net zo goed vinden als ik en dat jullie nu inzien dat er meer in ons land meer word geproduceerd dan alleen smartlappen. Al zijn smartlappen ook gewoon tof, naar mijn mening.

Toedeledokie!

2 gedachtes over “Hollandsche moeziekkies.

Geef een reactie

