Being a girl.

Daar zit ik dan, achter m’n computertje. Geïrriteerd door de buikpijn, want het heerlijke feestje van de maand is weer begonnen. Je kunt dit pijnlijke proces op verschillende manieren benoemen: menstruatie, bloedgrot, Dracula’s theezakje, de Ferrari staat voor de deur, de Japanse vlag hangt uit. Maar je kan ’t ook gewoon heel plat zeggen: Ik heb een bloedserieus kutprobleem.

Wat is het toch een pretje om een vrouw te zijn. Je moet je beentjes scheren, je okkeloeries scheren en je moet uiteraard ook je intieme zone goed kappen want anders zie je door de bomen het bos niet meer. Typisch voorbeeldje van een probleem waar mannen dan weer to-taal géén last van hebben. Stelletje hufters.

Vervolgens noemen ze óns het ‘zwakkere geslacht’, wat een bullshit! De natuur heeft niet voor niets zo geregeld dat de vrouwen de kids moeten baren, in plaats van de mannen. Alles gebeurt met een reden. Daarom moeten vrouwen zorgen dat de kleine drukte-makertjes op de wereld worden gezet. Mannen zijn hier simpelweg te zwak voor. Althans, dat is mijn conclusie.

En já, ik mag dit allemaal zeggen. Waarom? Omdat dit MIJN blog is.

Het feit dat de Ferrari voor de deur staat (“Ben je chagrijnig? Is ’t weer de tijd van de maand ofzo?!”), geeft mij alleen maar meer ’t excuus om lekker te chagrijnen.

Toedeledokie!

3 gedachtes over “Being a girl.

Geef een reactie

