Vol verassingen.

Wat kan het leven toch raar lopen. Mensen lopen in en uit je leven. Dat hoort erbij. Dat heb ik in de afgelopen jaren wel geleerd. Zo ga je een tijd met iemand om en zo zie je diegene nooit meer. Ik zeg altijd maar: “alles gebeurt met een reden”, al weet ik zelf dan niet altijd wat die redenen dan zijn. Verlies je je vrienden uit ’t oog, dan heeft ’t zo moeten zijn, meestal. Soms kom je ze later weer tegen en word alles weer zoals vanouds. Aangename verassinkjes, noem ik dat.

Ook kan liefde redelijk onverwachts zijn. Soms is dat minder leuk, maar ’t kan juist ook weer heel leuk zijn. Juist wanneer je níét op zoek bent, kan liefde je ineens aangenaam verassen. En geloof me, dat voelt heerlijk. Al kan ’t ook eng zijn, om je over te geven aan de liefde, bang om gekwetst te worden. Maar je moet risico’s durven te nemen, toch? No risk, no reward!

Jullie denken waarschijnlijk ‘Ellis, wat ratel je nou?’ maar ach. Ik ratel wel vaker. Dat weten jullie nu onderhand wel, toch?

Het leven zit vol verassingen. Soms is dat niet leuk, maar soms juist ook wél. En juist van dat laatste, geniet ik het meest.

Een gedachte over “Vol verassingen.

Geef een reactie

