Helaas pindakaas.

Hallo mensen,

ik heb niet zulk leuk nieuws voor jullie, althans, meer voor mezelf. Nadat ik in 2011 was gezakt voor m’n havo-diploma, besloot ik om een jaartje vavo te gaan doen. Ik heb heel erg m’n best gedaan, maar het mocht helaas niet baten. Nu ben ik dus voor de tweede keer gezakt en ik schaam me er heel erg voor. Ik weet dat ik dat niet moet doen, want meer dan je best kan je niet doen, maar ik schaam me gewoon. Ik weet dat mensen achter m’n rug om zullen zeggen ‘wat een dombo, doet ze ’t over en dan lukt ’t haar nog niet’ en ik vind dat een hele akelige gedachte.

Toen ik ’t hoorde, was ik in Turkije. Daar liep ik dan, jankend aan de haven. We waren uit eten met 13 man en na een half uurtje moest ik van tafel lopen om hét telefoontje te plegen. Toen kreeg ik het fantastische nieuws te horen. Blegh. Veel troost heb ik gelukkig wel gehad en ik heb wel honderd keer gehoord dat ik alsnog een topperrrrrrrrtje ben. Heel veel liefde, wat de pijn toch wel een beetje verzacht heeft. Het feit dat ik een uur daarna eventjes mocht winkelen, deed me ook wel goed. Die avond ben ik uitgeweest met lieve Brettany en de dag erna hebben we met de hele bende een boat-trip gemaakt, wat zorgde voor veel afleiding. Ik ben in ieder geval blij dat ik dáár zat die dagen en niet in Nederland was.

Nu heb ik hier ook hele lieve vriendjes en vriendinnetjes hoor, begrijp me niet verkeerd. Het was voor mij die dagen gewoon beter dat ik er even tussenuit was, want dat heeft heel veel geholpen. Nog steeds ben ik bang naar de vraag ‘En? Heb je ’t gehaald?!’ want ik weet dat ik de mensen om me heen die veel om me geven en ’t nog niet weten, moet teleurstellen. Ik weet hoeveel ze ’t me hadden gegund.

Wat ik nu ga doen? Ik heb me ingeschreven voor een MBO-opleiding. Dit had ik al gedaan voordat ik gezakt was, dus dit was sowieso ’t plan, HAVO-diplomaatje op zak of niet. ‘Zo erg is ’t dus niet!’ hoor ik jullie al zeggen en daar zit opzich wel wat in, maar ’t had gewoon een heel stuk fijner geweest als ik ’t wél had gehaald.

Ik vind het spannend allemaal, maar het is ook wel fijn om ein-de-lijk aan een nieuw hoofdstuk te beginnen. Eindelijk te doen wat ik écht wil. Nu duimen dat de opleiding me net zo goed zal bevallen als ik gehoopt had & dat ik aangenomen word!

Duimen jullie voor me?!

Dikke kus,

Ellis.

7 gedachtes over “Helaas pindakaas.

  1. Jammer dat je ’t niet hebt gehaald 😦 Het is idd niet zo’n ramp, maar snap best dat je m liever wel had gehad.. Maaar nu ga je lekker naar ’t glu en zo kom je er ook wel ;D

  2. Lees net dat Duncan Stutterheim 2 x gezakt is voor z’n VWO…..Als jij net zo succesvol wordt, dan zal je later nog lachen om dat HAVO diplomaatje dat je dan kan kopen

Geef een reactie

