Para-para-parasail!

Deze titel moet je oplezen alsof je ’t refrein van Paradise (Coldplay) zingt.

Ik zat in m’n hotelkamertje en lag eventjes op bed. We hadden net geluncht, mama ging alvast naar ’t zwembad en ik wilde even op bed liggen. Plots werd er op de deur geklopt. Ik deed open & la mama liet me het volgende weten: “Je kan mee parasailen met de jongens, ze willen voor je betalen, verlaat verjaardagscadeautje.”

Ik scheet 7 kleuren. Aan de ene kant wilde ik het stiekem al heel lang, maar ik was altijd bang om ’t te doen. ’t Is toch godvergeten HOOG joh?! Hele scenario’s haalde ik in m’n hoofd, want wat nou als dat touw brak & we vervolgens met die gekke parachute naar weet ik veel waar vlogen? Ik zat mezelf he-le-maal gek te maken.

Uiteindelijk wisten de gebroeders Jan & Wolter me toch over te halen. Jan zei me dat ’t niet eng was, maar Wolter ging me wel steeds nog effe vertellen dat als ’t touw los zou laten, we naar Thailand zouden vliegen. Vuile boef. Maar goed, je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, dus ik heb het ondanks mijn angst, tóch gedaan.

Daar heb ik to-taal GEEN spijt van! Vanaf ’t moment dat je losgelaten word vanaf de boot, is ’t niet eng meer. Althans, zo voelde het voor mij. Langzaamaan ga je steeds een beetje hoger de lucht in. Ik voelde niet eens echt dat ’t zo hoog was, want doordat je boven zee zat, zie je niet echt diepte. Ik, met mijn hoogtevrees, heb echt ontzettend genoten. Fantastische ervaring. Was gewoon high erna. Raad het iedereen aan!

Hebben jullie ook weleens zulke ‘daredevil type of shit’ gedaan?!

9 gedachtes over “Para-para-parasail!

  1. Oehhh heel stoer. Wil ik ook! Ik heb een keer in Curacao van een hoge rots afgesprongen en in Nederland gebungeejumpt! Ik houd wel van die kick, ook al vind ik het stiekem eng. 😉

  2. Gelukkig hebben we het overleefd. Twee weken ervoor was de benzine op en raakten parasailers te water (gelukkig ongedeerd na 2 dagen ziekenhuis) en een week na jouw parasail kwakte een gast tegen het hotel aan (ook ongedeerd daar niet van).

Geef een reactie

