Leren.

Ik leef en ik leer, elke dag opnieuw. Ik leer van de dingen die ik meemaak, vooral van de fouten. Ik leer van de mensen om me heen. Ik leer van de dingen die ik zie. Ik kan leren van alles om me heen.

Ik heb geleerd dat je moet zijn wie je bent, maakt niet uit wat een ander daarover heeft te zeggen. Een ander heeft daar in feite helemaal níks over te zeggen. Je bent je eigen baas. Verander niet voor een ander. Verander alleen voor jezelf, wanneer jij dat nodig vind en anders niet.

Ik heb geleerd dat je sommige dingen zelf moet ondervinden. Al zegt een ander nog zo dat je iets níét moet doen. Uiteindelijk hebben ze dan misschien wel gelijk, maar je bent wel een ervaring rijker en daar word je wijzer van.

Tegenslagen kent iedereen. Helaas, het is waar. Al lijkt het soms alsof elke tegenslag zwaarder wordt, weet ook dat je van elke tegenslag sterker word. Dat is echt zo. Vroeg of laat, komt iedereen daar achter.

Sommige dingen zijn niet eerlijk. Helaas, ook dat is waar. Maar ik zeg altijd: je ken niet alles hebben. Alles gebeurd met een reden, al weten we soms niet wat de redenen nou zijn. Wel weet ik het volgende:

What doesn’t kill you, makes you stronger.

Geef een reactie

