Tikkie! Nailpolish & me.

't Moet een hartje voorstellen.“Hoezo ‘Tikkie!’ Ellis? Waarom doe je altijd als een klein kind?!” Heel gauw je koppie houden, dank u. Oké, mensen, even zonder dollen: dit is een tag. De tag met vragen over een van mijn grote liefdes: nagellak. Enjoy!

1. Hoeveel lakjes telt jouw stash?

Ik heb ze ongeveer anderhalve maand geleden allemaal zitten tellen, maar zoals dat bij een echte nailpolish-freak gaat, zijn er weer heel wat lakjes bij gekomen. Ik denk dat ik nu rond de 120 lakjes zit. Jullie gaan me waarschijnlijk voor gek verklaren, maar ik vind dat echt meevallen. Geloof me, andere nailpolish-freaks hebben echt 4 keer zoveel als ik!

2. Van welk merk bezit je de meeste lakjes?

Catrice & Essence. Kom op, hoe kan ’t ook anders? Met dit soort budget-lakken is de verleiding gewoon té groot. Niet te prijzig, dus waarom zou je ze níét kopen? Ik weet het, ik weet het.. I’m weak. =(

3. Wat is de meest voorkomende kleur in je stash?

Blauw. Echt, blauw. Alle tinten blauw. Ik ben helemaal gestoord van blauw. Geel vind ik ook een hele gave kleur en die verzamel ik dan ook van elk merk. Felle kleurtjes, daar hou ik van!

Blauwtje lopen.

4. Zijn er kleuren/finishes die je niet bezit?

Ik heb nog geen echte azuurblauwe lakjes en dat terwijl ik zo gek ben op blauw! Best vreemd, eigenlijk, dat ik dat kleurtje nog niet heb. Ook heb ik geen nude-lakjes, omdat ik er bijna geen één echt mooi vind. Een mooie nude moet ik toch nog tegenkomen. Wat voor finishes ik niet bezit? Volgens mij heb ik van alles wel wat.

5. Welke nagellak draag je het meest?

Ik wil altijd nagellak op hebben en wanneer ik écht niet meer weet welk kleurtje ik op moet doen, dan ga ik altijd voor zilver, want dat matched overal bij. Dan ga ik altijd voor Silver van Gosh. Dit lakkie heb ik wel ’t meest gedragen.

 Silver - Gosh.

6. Van welk lakje blijf je je afvragen waarom je ’t nog niet hebt weggegooid?

Op ’t moment geen een meer. Ik probeer de laatste tijd weer een beetje orde te vinden. In m’n kamer, in m’n kledingkast, in m’n sieraden-stash en dus ook in m’n nagellak-stash. Wat ik niet meer wilde, heb ik weg gegooit of weg gegeven.

7. Gebruik je een basecoat?

Ik zweer bij een basecoat. Echt. Ik heb pas een jaar echt m’n eigen nagels, want daarvoor beet ik ze altijd. Aan ’t begin droeg ik nooit een basecoat en daardoor kreeg ik echt ranzige nagels. Een hele gekke kleur kregen ze. Toen ben ik tóch maar een basecoat gaan gebruiken en zo hebben m’n nagels hun originele kleur weer terug gekregen. Sindsdien lak ik niet meer zonder.

8. Gebruik je een topcoat?

Ja, ik gebruik ook altijd een topcoat. Dan blijft ’t toch altijd wat langer zitten en is ’t iets beter beschermt. Al zou ik de topcoat wel eerder overslaan dan de basecoat, dat dan weer wel.

9. Stempelen of uit de losse hand?

Ik heb nog niet zo vaak nail-art gedaan, maar uit de losse hand gaat ’t me redelijk goed af. Het stempel-systeem heb ik nog niet aangeschaft, maar zou ’t heel graag een keer proberen. Op ’t internet zie ik dat er heel veel toffe dingen mee worden gedaan en dan begint ’t toch steeds meer te kriebelen..

10. Hou je van glitter/shimmer of toch liever een crème finish?

Ik vind glitter/shimmer heel mooi, but it’s a pain in the ass to get it off. Shit joh, dat duurt láng, wat een gepiel. Gewoon voor ’t gemak draag ik vaak crème finishes, maar glitters vind ik ook heel mooi. “Dus Ellis, wat is ’t nou?!” OKÉ, OKÉ, CRÈME FINISH, ZO!

11. Voel je je kaal zonder nagellak?

Ondanks dat m’n nagels geen gekke kleur hebben gekregen (omdat ik altijd een basecoat draag), ga ik toch nóóit de deur uit zonder nagellak. Ik vind m’n nagels dan gewoon niet mooi en já, dan voel ik me een beetje kaal.

12. Hoeveel lakjes heb je in de afgelopen week gekocht?

Geen een! Goed hè?!

Kijk die mafkees eens verliefd naar dr lakkies kijken!

Nou, dit was de tag! Jullie mogen ‘m gerust overnemen & dan lees ik ‘m graag van jullie, op jullie blogjes terug! Let me know!

6 gedachtes over “Tikkie! Nailpolish & me.

  1. Dat zijn er veel! Leuk om dan mijn ‘eigen’ lakjes terug te zien bij jou op tafel 😀
    Ik had mn tag al een maand klaar staan (hij was zwaar verouderd dus moest he m weer wat aanpassen :D) maar ik ga mijn tag denk ik overmorgen online zetten..
    xx

Geef een reactie

