Gevaarlijke muziek.

De titel van dit artikel is best wel achterlijk, maar ik kon echt effe niks beters verzinnen, het spijt me zeer. Weet gewoon niet hoe ik ’t anders moet noemen. Vergeef ’t me, jongens. Wees lief voor deze kluns.

Ik begin actie-films steeds meer te waarderen. Romantische comedies en af en toe een jank-filmpje tussendoor, daar hou ik nog steeds van, maar actie begin ik ook steeds leuker te vinden. Tegen al dat bloed kan ik nog steeds niet, dus ik zit regelmatig met de handjes voor m’n ogen. Ben nog steeds een watje, helaas. Ook als ik boeken lees, wil ik dat ’t spannend blijft. Zo spannend, dat ik maar door en door wil blijven lezen. Daar hou ik van. Mee getrokken worden in het verhaal, heerlijk!

“Maar waar wil je nou eigenlijk heen, Ellis? Je praat teveel.” Hey, koppie houden! Anyway, je hebt van die liederen die gewoon een beetje.. hoe moet ik ’t zeggen? Liedjes die gewoon perfect bij een achtervolgings-scène zouden passen. Ik noem maar een voorbeeldje. Snappen jullie een beetje waar ik heen wil?

Alabama 3 – Woke Up This Morning.
La mama is helemaal gék van de Sopranos, net als m’n zus. Helaas is de serie afgelopen, maar we hebben de dvd-boxen gelukkig in huis, voor wanneer ze er weer eventjes van willen genieten. Dit liedje is de thème-song van deze serie en ik vind ’t echt een lekker plaatje.

Corey Hart – Sunglasses At Night.
Haha, wat een heerlijk overdreven clip! Ook de titel is best wel lomp, want wie draagt er nou sunglasses at night?! Anyway, ik vind ’t wel echt een liedje voor bij zo’n enge scène ofzo. ’t Nummer is misschien een beetje fout, maar ik vind ‘m leuk.

Duran Duran – A View To A Kill.
Deze mag natuurlijk niet ontbreken! Dit nummertje is bekend van een van de zoveel James Bond films. Persoonlijk ben ik niet zo van James Bond, dat dan weer niet, maar dit nummer vind ik fantastisch! Ik ben sowieso fan van Duran Duran, heerlijke platen maken ze.

Ennnnnn dat was ‘m!
Bij welke liedjes moeten jullie aan ‘actie’ denken?

Geef een reactie

