Als ik een geldboom had..

Ondanks dat m’n vorige post (CLICK IT!) juist over ’t feit ging dat je blij moet zijn met wat je hebt en dergelijke, vraag ik me toch regelmatig af wat ik allemaal met m’n hoeveelheden goud zou doen als ik die zou bezitten. Als ik zou kunnen zwemmen in ’t geld. Als ik m’n neus kon snuiten met briefjes van 100 en er geen fuck om zou hoeven geven. Wat zou ik allemaal met ’t geld doen?

Iedereen die ik lief heb meenemen op vakantie!
En ja, dat zou ik écht doen. Geld zat dan, toch? No problemo, iedereen gaat mee, hupatee! Wat zou dat heerlijk zijn. Een all inclusive hotelletje, zon, zwembad én strand. We nemen dan wel een hotelletje áán ’t strand hè, voor ieder wat wils! Lekker de hele dag eten en overal zie ik dan de mensen lopen om wie ik geef. Van ’t idee alleen al krijg ik een glimlach op m’n gezicht van oor tot oor.

Schenken aan goede doelen!
Ook dat zou ik écht doen. Again, geld zat toch? Serieus, waarom zou je níét aan het goede doel geven? Het is belachelijk eigenlijk, hoeveel macht er zit in alleen papier met een nummertje erop. Met dat papier, bedoel ik geld, ik hoop dat jullie wel zo snugger zijn om dat te begrijpen. Met een goed bedrag kan er eigenlijk zóveel bereikt worden. Het zou me echt voldoening geven, om anderen te kunnen helpen. We zijn op de wereld om mekaar om mekaar, te helpen niet waaaar?!

Cadeautjes kopen!
Ik ben niet gierig. Nooit geweest. Toch zie ik vaak dingen tijdens een shopsessie, die me dan het volgende laten denken: “Dat vind *naam* vast leuk!” maar dan kan ik ’t af en toe toch niet kopen. Helaas. Was ik rijk? Dan zou ik niet eens meer naar ’t prijskaartje kijken joh!

Een eigen muziek/bibliotheek in huis!
Ik zou alle cd’s van de artiesten die ik goed vond kopen en heerlijk veel boeken kopen. Een eigen ruimte met een heerlijke, luie stoel waar ik dan lekker in kan verdrinken, een goed boek op m’n schoot en wat goede platen op de achtergrond. Niet alleen cd’s, maar ook oude LP’s zou ik kopen, want ik ben GÉK op muziek van vroegâh en wat herinnert ons nou meer aan vroegâh dan LP’s?! Geweldig!

Heel veel shoppen!
Ja, sorry, dit is de meest voor de hand liggende, maar ’t hoort er toch bij. Want ja, duh. Daarom. Duh. Klaar. Geen uitleg. Gewoon shoppen!!!

Ennnn dat was ‘m!
Wat zou jij doen als je een geldboom had?

3 gedachtes over “Als ik een geldboom had..

  1. Studieschuld afbetalen. Studieschuld vrienden betalen. Jouw studie betalen. Mooi huis kopen voor onze moeder, voor jou en mezelf. Rijbewijs halen en die van jou betalen. Op bezoek gaan bij onze familie in Canada en de Dominicaanse Republiek. Op bezoek gaan bij m’n Amerikaanse gastgezin. Op bezoek gaan bij m’n Duitse vriendinnen uit m’n Amerikatijd. Naar Londen met jou. Naar Curacao. Naar New York. Naar Las Vegas. Shoppen. Naar Claudia gaan op Sicilië. Naar Léonie in Barcelona. Groot feest organiseren waarvan de opbrengst naar KWF Kankerbestrijding gaat. En zo kan ik nog wel even doorgaan………

Geef een reactie

