Ik wil, ik wil, ik wil.

Tegenwoordig leven we in een wereld vol mobiele telefoontjes, iPads, muziekdoosjes (iPodjes en dergelijke dus) en nog veel meer technische snufjes die zoveel meer aan ons leven zouden moeten toevoegen. We willen dit, we willen dat, we willen zus en we willen zo. Wat hebben we nou daadwerkelijk genoeg? Er is altijd nog wel iets wat op ons verlanglijstje staat.

Begrijp me niet verkeerd, ik doe er net zo goed aan mee. Ik vind ook veel dingen gaaf en denk ook ‘oooooooh, leeeeeeuuuuuuuk’, maar ’t geld groeit me ook niet op de rug. Helaas. Toch zie ik ’t om me heen zo vaak gebeuren. De Wii kwam uit, iedereen wilde hem hebben. De meeste speelden er 3 keer een spelletje op en keken er daarna niet meer naar om. Ik bedoel, hoe duur is zo’n ding? ’t Kost toch flink wat geld en vervolgens kijk je er niet meer naar om? Ik bedoel, kom op, kijk eens hoe verwend we eigenlijk zijn in Nederland. En die Wii was maar een voorbeeld.

Wat het allerbelangrijkste is, hoe cheesy dat ook mag klinken, is dat je een dak boven je hoofd hebt en elke dag fatsoenlijk kan vreten. Dat je omringt word door de mensen van wie je houd en dat je jezelf een gelukkig mens mag voelen. Dat we gezond zijn en hopelijk nog een lang leven tegemoet gaan. Eigenlijk zouden we daar eens bij stil moeten staan.

Be happy with what you’ve got.

Een gedachte over “Ik wil, ik wil, ik wil.

Geef een reactie

