Politiek enzeuw.

Politiek. Ja. Het woord alleen al, bah bah. Ik snap er niks van. Dit vooral omdat ik het totaal niet interessant vind en me er ook niet in wil verdiepen, maar zou ik er echt wijzer uit worden, wanneer ik die moeite wél zou doen?

Ik heb stemrecht, dus ik mag stemmen. De stembussen staan voor ons klaar op 12 september. Toch doe ik het niet. Waarom niet? Omdat ik het niet snap. Ik wil alleen stemmen als ik daadwerkelijk ergens achter sta en als ik weet waarover ik ’t heb. Hier heb ik nul verstand van. Daarom stem ik niet. Best logisch, toch?

Stemwijzers, daar word ik ook niet wijzer uit. Om me heen hoor ik ook van mensen die er, in tegenstelling tot mijzelf, wél verstand van hebben, dat er hele andere dingen uit die stemwijzer komen dan waar ze daadwerkelijk op willen stemmen. Er klopt geen drol van. Waar is dat ding dan goed voor?!

Noem me maar dom, maar ik snap ’t allemaal gewoon niet.
Gaan jullie wél stemmen en zo ja, op welke partij?
Tell me!

Een gedachte over “Politiek enzeuw.

  1. ik geef je gelijk ik snap er geen reet van, maar dat zal je niet verrassen haha. Ik kan je niet helpen ik weet het zelf ook nog niet. Schijt politiek..

Geef een reactie

