Vreetfestijn.

Ik hou van eten. Veel mensen houden van eten. Koken kan ik echter nog niet, maar gelukkig heb ik een heeeeeele lieve moeder die dat elke dag voor mij doet. Heldin. Koken kan ze als de beste, om nom nom. Er zijn heel veel dingen die ik lekker vind. Ik eet ’t liefst, minimaal 4 keer in de week groenten. Dat is niet alleen omdat ’t gezond is, maar ook omdat ik ’t gewoon keilekker vind. Ik zou niet gelukkig zijn als ik elke dag bij de Maccie D zou moeten eten. “GUUUUUUUURL, OH NO SHE DIDN’T!” Yes, sorry, but she did.

Bloemkool.
Ik hoor Ome Willem ’t alweer zingen “Ik snap het al, daar smul je van, lust je ook wel bloemkool dan? Met een papjeeee” en ’t klinkt me, letterlijk, als muziek in de oren! Bloemkool met een maizena papje, allemachtig. Geloof me als ik zeg dat je me daar ’s nachts voor wakker kan maken.  Het smaakt écht goddelijk. Van mij mogen ze wel één dag in de week bloemkooldag maken. Gaat heen met je ‘woensdag, gehaktdag’ nee nee, doe mij maar bloemkool!

Wortels.
Volgens mij was ik in een vorig leven een konijn, want ik ben echt gek van wortels. Lekker gekookt, om nom nom, aardappeltjes er doorheen, hap hap hap! Het liefst met vissticks. Dit wil m’n zus altijd en daardoor is ’t een gewoonte geworden. Ik vind ’t zalig.

Spinazie.
Popeye houdt van spinazie? Hij kan niet tippen aan mij. Aw yeah, spinaad yeah! Lekker met een ballegie gehakt er doorheen, ik hou dr van!

Hotdog van de Hema.
Jullie gaan me voor gek verklaren, maar als ik moest kiezen tussen maccie en dit goddelijke broodje, dan is de keuze HEUL snel gemaakt. Met een hotdog van de Hema is ’t net alsof er een engeltje in je bek schijt. Voor slechts 2 euro heb je er al een, ongeacht of je er saus op wil of niet. Wat een service. Wat een smaaksensatie. Wat een goddelijkheid!

Roti.
Och, zo lekker. Lekker pittig en lekker veel kip. Zo pittig dat je smoel in de hens staat en je vervolgens 5 liter cola naar achter moet werken. Maar ach, ’t is het waard, want wat is ’t heeeeeerlijk!

Heb ik jullie hongerig gemaakt? Net goed!
Wat vinden jullie nou écht lekker?

2 gedachtes over “Vreetfestijn.

Geef een reactie

