Verslagje: Coldplay 6 september ’12 @ Den Haag!

Ik weet het, ik post dit laat. Ik heb ’t 7 september al getypt, maar ik wilde er nog een vlog bij maken en al die bla, maar dat is niet gelukt. Vandaar dat ’t zo laat is.

Het was een mooie dag. 23 augustus. De dag dat het volgende bericht op een hele mooie Facebook-pagina verscheen.

Jullie begrijpen natuurlijk dat ik spontaan veranderde in een stuiterballetje. Boink boink boink. “Ik wil kaarten, ik wil kaarten, ik wil kaarten!” En aan ’t eind van de middag, ja ja, besteld. Het was gelukt, yes! This could be para, para, paradise!

Het was 6 september. Ik werd wakker. Om een uurtje of 11, want school begon immers pas om half 1. Uitslapen is altijd fijn, maar met wakker worden is natuurlijk ook niks mis. Zou wat zijn hè, als je niet meer wakker werd, dat is minder fijn! Die dag was ’t vooral de gedachte dat ik over minder dan 10 uur aan ’t springen zou zijn onder ’t genot van een goede dosis Coldplay, errug fijn.

Het was 5 over 3. School’s out! Fietssie gepakt, naar huis, spullen wegzetten en op naar Guido! Naar het station, kaartje gehaald, treintje in, langs Gouda en de rest van de plaatsen weet ik niet eens meer, op naar Den Haag!

We waren op Den Haag. Ik wilde eten. Kon geen goede vreetplek vinden, helaas. Wilde liever niet eten bij ’t festival zelf, want ’t is daar meestal keiduur en ik blijf toch een Hollander. Uiteindelijk toch gedaan en daar heb ik geen spijt van, want ik heb zaaaaalige friet gegeten. Zie mij genieten.

Voorprogramma. Eerst was er een of ander dansend grietje, genaamd Charli XCX. Nooit eerder van gehoord, aardig stemmetje en danste als een gek. Toch mocht ze van mij heel gauw weer opwieberen. Toen ze eindelijk weg was, kwam Marina & The Diamonds. Ook allemaal leuk en aardig, maar ook tijdens haar optreden kon de tijd me niet snel genoeg gaan. Ik wist wat een awesomeness mij te wachten stond, want ik had immers al eerder een Coldplay-concert meegemaakt, namelijk op 17 december (CLICK IT!). Het enige wat ik kon denken was: “I want Coldplay and I want it NOOOOOOOW!”

Kwart voor 9 hadden ze moeten beginnen. Rond die tijd begon er pas een soort spanningsmuziekje te spelen. Ik werd een beetje nerveus. Ik voelde me als een klein kind op pakjesavond. Die spanningsmuziek duurde echt nog een kwartier en ik werd met de minuut gekker.

Om 9 uur gingen de lichten uit. Er begon muziek te klinken en de lichtshow begon. De lichtjes in onze polsbandjes begon te knipperen. Helaas niet in ’t polsbandje van Guido, want die was kapoetskie. De tranen stonden me in de ogen. “Ik ben er weer!” dacht ik. Intens gelukkig was ik, zonder dollen, ik overdrijf niet. Coldplay doet iets met me. Wat voelde ik me heerlijk. Ik was weer bij m’n favoriete band!

Om 10 uur namen ze afscheid van ons. “What the fuck? Oh hell NO!” dacht ik. Volgens mij dacht iedereen dat. Een paar minuten later ontdekte we dat ze aan ’t andere kant van ’t veld stonden, om daar de acoustische versie van Speed Of Sound te spelen en ook hun prachtige Us Against The World te doen. Daarna gingen ze weer terug naar het hoofdpodium.

Het concert was een heus spektakel. Guido en ik raakten er niet over uitgepraat toen we weer richting Den Haag Centraal liepen. Daar was ’t KEI en keidruk, overal waren mensen. Iedereen was blij, dat dan weer wel. Iedereen had wel pijn in de voetjes. Toen de trein eenmaal kwam, zijn Guido en ik als 2 debielen gaan rennen, om vervolgens een zitplaatsje in de trein te bemachtigen. Gelukkig maar, want ik had ’t niet volgehouden om een uur in de trein te staan. M’n voetjes voelden aan als 2 bakstenen. M’n lichaam was moe, maar van binnen was ik voldaan en zat ik vol energie. Wat was ’t gaaf!

Iedereen sprak de volgende dag over ’t feit dat Coldplay wel een heel bijzonder nummer had gespeeld. “Welk nummer bedoel je dan, Ellis? Welke bedoel je dan?!” Déze bedoel ik joh, nieuwsgierig aagje.

Om jullie nog even een impressie te geven, heb ik dit filmpje voor jullie op Joetoep gezet. Mij hoor je uiteraard er doorheen gillen, maar dat mag de pret niet drukken. Enjoy!

4 gedachtes over “Verslagje: Coldplay 6 september ’12 @ Den Haag!

Geef een reactie

