Money, money, money.

Geld. Sommigen verdienen ’t door te werken. Sommigen denken dat ze ’t verdienen en krijgen alles in hun schoot geworpen. Bij iedereen is ’t anders. De een moet veel nadenken wanneer hij/zij geld wil spenderen en de ander strooit ermee alsof ’t niets is. Ieder z’n ding. De een heeft geluk en de ander wat minder.

De meeste van jullie zullen vast weleens last hebben van keuze-stress als ’t gaat om het spenderen van je centjes. Wil je een game kopen? Een nieuw paar schoenen? Een setje Pokémon-kaarten? Moet je nog naar de kapper? Wil je je nagels laten doen? En zo kan ik nog wel effetjes doorgaan.

Tuurlijk, nieuwe kleertjes zijn leuk en ik ben voorstander van de uitspraak “kleding heb je nooit genoeg”. MAAR zijn spullen altijd ’t geld waard? Een herinnering is onbetaalbaar. Zelf heb ik nu al 2 keer een flink bedrag neergelegd voor een aantal concerten, maar ’t is het sowieso waard. Ik ben in september naar Coldplay geweest en dat was ’t geld dubbel en dwars waard. Dat concert vergeet ik nooit meer. Ook ga ik in december naar Swedish House Mafia en ik hoop dat dat net zo vet word.

Wat wil ik met dit blogje eigenlijk zeggen? Nou, ik ga jullie natuurlijk niet vertellen hoe jullie je centjes uit moeten geven, want dat zoeken jullie maar lekker zelf uit. Uit eigen ervaring kan ik wel zeggen dat een mooie belevenis, mocht ’t nou een avondje bowlen, bioscoop, een goed concert of een avondje stappen zijn, ’t ook wel heel erg waard is.

Want naast ’t feit dat je aan kledij nooit genoeg kan hebben, 
heb je aan mooie herinneringen helemaal NOOIT genoeg!

Een gedachte over “Money, money, money.

Geef een reactie

