Nuttig.

Tijd is kostbaar. Tijd heb je nooit genoeg. Hoe moet je het spenderen? Met wie deel je je mooie momenten? Wat doe je wanneer je eindelijk een keer vrije tijd hebt? Hoe weet je zeker dat je jouw kostbare tijd niet aan ’t verspillen bent? Wanneer ben je nou écht nuttig bezig?

Het zijn lastige vragen, hè? Ik weet het. Het is ook lastig. Ook omdat iedereen er een mening over heeft. Ik vind dat je nuttig bezig bent, wanneer je doet wat je leuk vind. Studie is ook belangrijk, al is dat niet altijd even leuk, maar nuttig is ’t wel. Ik heb bijvoorbeeld een hele tijd getwijfeld of ik wel moest gaan bloggen, want wat nou als men ’t niet leuk vond? Hetzelfde gold voor youtube.

In de loop van de tijd heb ik geleerd dat je je niks aan moet trekken van een ander en gewoon moet doen wat je zelf leuk vind. Doe niet iets wat een ánder leuk vind, maar doe jij wat JIJ leuk vind. Dat is veel natuurlijker en veel leuker om te zien. Jezelf blijven is écht belangrijk.

Wat is nou de wijze les van onze Tante Ellis? Je moet lekker doen waar je zélf zin in hebt en schijt hebben aan wat een ander vind. ’t Is echt zo. Je kan toch niet iedereen blij maken. Er is altijd wel iemand die wat te zeiken heeft. Just have fun and don’t give a sh*t!

Een gedachte over “Nuttig.

  1. You know the thing! Good Job! Ook een mooie tekst uit een nummer : I love you, untill you love yourself van ne-yo! Doen wat je leuk vind heeft ook te maken met dat je van jezelf houd want dan heb je meer maling aan andere! Ik krijg altijd energie ervan als ik doe wat ik leuk vind en andere mij bekritiseren en ik door ga en mijn ding doe! Tof artikel! 😀

Geef een reactie

