Ode aan Marina.

Mijn lieve, ‘grote’ zus. Ik zet het ‘grote’-gedeelte tussen haakjes, want ondanks dat ze een paar jaar ouder is dan ik, is ze helemaal niet groter dan ik. Die smurfin. Ja, dames en heren, Marina is klein maar fijn! Ik weet dat ze dit jaar liever haar verjaardag had overgeslagen, want met haar 31 jaartjes is ze al best een oude taart. Maar vergeet niet: je bent zo jong als je je voelt! Ookal gedraag je je de laatste dagen als een 13jarige stuiterbal omdat je terug wil naar je jeugd, ik hou nog steeds van je hoor!

Marina houdt van eten. Veel eten. Marina is een soort koe, zeggen wij altijd. ’t Is net alsof ze 4 magen heeft. Vanavond gaan we uit eten. Wanneer wij dan niet meer hoeven, schuiven we ’t op haar bord en ze zal het opeten, zoals het hoort. Marina houdt van flauwe humor, nog meer dan dat ik er van houd. Zij is echt extreem. Zij kan 100 keer (letterlijk) dezelfde flauwe film kijken en de 101e keer nog stééds helemaal in een deuk liggen. Marina is sowieso gek van films. Vroeger gingen we vaak naar de film samen en daarna gingen we luxe dineren bij le Mac (Mc Donalds, Mc Donalds, oh yeah!). Nu doen we dat niet meer zovaak, wat ik weleens jammer vind. Dat neemt niet weg dat ik nog steeds heel gek op dr ben hoor, ookal plaag ik dr vaak.

We kunnen elkaar flink zieken en maar aan de gang blijven. Beide willen we dan ’t laatste woord hebben, dus dat wil soms wel effe duren. Daar zijn we zusjes voor, toch? Af en toe moet dat kunnen, lekker kibbelen. Bij ’t woord kibbelen denk je gelijk aan kibbeling hè? Jij vreetzak! Nee grapje zuslief, ik hou heel veel van jou, dat weet je toch!

Dit is een ode aan jou, Marina. Je bent m’n kleine voorbeeld, want groot ben je niet. Ik heb heel veel bewondering voor jou, net als dat je gehaktbal Chris (Marina’s lovah, voor de onwetende lezertjes onder ons) en la mama dat hebben. Je hebt een hartje van goud en ik ben supertrots dat jij mijn lieve zuster bent!

2 gedachtes over “Ode aan Marina.

    1. AH WAT SUPER LEUK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mien, van harte gefeliciteerd met je verjaadag, Je hebt echt een super lieve zus……………………Missssssssssssssssssssssss u!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Een hele fijne verjaardag toewenst vanuit het verre Sicilia!!!!!!!! KISSSSSSSSSSSS Clau

Geef een reactie

