Meest gevaarlijke sprong OOIT!

Voor mij is ’t een gewone zondagavond, zoals elke zondagavond er ongeveer uitziet. Beetje uitrusten, beetje chillen, je kent ’t wel. Na een avondmaal van een lekkere schnitzel en gebakken aardappeltjes (om nom nom), herinnerde la mama mij eraan dat Felix Baumgartner z’n grote sprong zou doen. Ik dacht “Ja hoor, dat zei die van de week ook al en toen ging ’t ook niet door.” Ik moet eerlijk zeggen, eerder deze week was ik errug teleurgesteld hoor. Ik wilde die sprong zien!

Vanavond heeft Felix me niet teleurgesteld. Daar hing die dan, in dat gekke ding, in de ruimte. Ik zat met spanning te kijken naar de livestream. Op een gegeven moment kon je bijna vanuit zijn point of view zien op wat voor hoogte hij zich nou eigenlijk bevond. “Damn you, are you crazy?!” Dat is ’t enige wat ik kon denken. “Gast, weet je wel wat je doet? Heb je je familie wel vaarwel gezegd? Dit ga je nooit overleven!” Ik was bang jongens. Ik zag hem al te pletter vallen. Ik zag alle shockerende beelden al door m’n hoofd flitsen. Ik was bang voor ’t trauma dat ik op zou kunnen lopen. Shit.

Ik heb geprobeerd tegen ‘m te praten, maar hij wilde me maar niet horen. Hij luisterde niet. Hij nam het risico. Hij sprong. “noooooooooooooooooooooooooooooooo” zat ik in slow motion, zoals je ’t in de films altijd ziet. Je zag ‘m vallen. En vallen. En nog wat langer vallen. En BOEM! Nee jongens, haha, jullie schrokken hè?! Hij viel niet, nee. De parachute ging open! Opgelucht dat ik was joh. De familie ook, zoals je bij de livestream kon zien, pinkten ze allemaal een traantje weg. Mooie beelden. Toen onze Felix veilig met beide voetjes op de grond stond was ik toch eventjes heel trots. Dat had ‘ie toch even mooi geflikt!

Hebben jullie ’t ook gezien? Waren jullie net zo onder de indruk als ik?!

Geef een reactie

