Old playah.

Ik werk al een hele tijd bij de Albert Heijn. Knap als ik ben, heb ik nog weleens sjans. Van pretty hunk of men? Euhm.. nee. Meer van 65+ers, maar je mag een gegeven paard natuurlijk niet in de bek kijken! Er is een ventje, met een fc utrecht petje. Hij lacht altijd. Hij koopt altijd hetzelfde: wat broodbeleg, cola en nog wat. ’t Is nooit zoveel. “Alles goed met je?” vraagt ‘ie me altijd met grote ogen. “Ja hoor, met u ook?” vraag ik dan terug, vriendelijk als ik ben. “Ja hoor!” zegt ‘ie dan enthousiast. Lief ventje. Blijkbaar vind ‘ie mij ook lief. “Wat een lieffie ben je hè” is wat ik altijd hoor.

Jullie denken toch niet dat ik serieus ga blozen op zo’n moment hè? Want dat is niet zo, moge dat effe duidelijk zijn. Wel vind ik ’t gewoon een lief ventje. Ik voelde me vereerd om ’t feit dat ‘ie altijd als ik er was, gezellig bij mij kwam afrekenen. Ik vond ’t een lief gebaar.

Maar raad eens wat ik van de week van een collegaatje van mij hoor?! Zo praat ‘ie dus ook tegen anderen hè! Hij vind iedereen bij onze appie een lieffie. Zo werkt ’t niet hè?! Ouwe player! Dus ik pak ‘m bij z’n kraag en ik gooide ‘m de winkel door.. Ja, nog effe. Dat was natuurlijk een grapje. ’t Is natuurlijk ook geen ouwe player.

Maar je moest wel lachen.

Een gedachte over “Old playah.

Geef een reactie

