Mighty Maudy: Halloween nails – evil pumpkins!

Hoi! Maudy heeft een leuke Halloween-tutorial voor jullie gemaakt, want ja, vandaag is ’t halloween. Enjoy!

Op het verzoek van Ellis maak ik voor jullie nu een nail art design met pompoenen. Dat ga ik proberen althans, want voor mij is het ook nog nieuw. Ik zal proberen om het kort en bondig te houden.

Hier zijn de benodigdheden voor dit design. Ik zal per stap de benodigdheden stuk voor stuk benoemen.

Oké, als allereerst: begin met een basecoat. Deze heet “Essence – studio nails 24/7 nail base”. Het is een matte basecoat. Ja ik weet het, mijn nagels zijn niet allemaal dezelfde lengte. Vanwege m’n werk waren mijn pink- en duimnagel afgebroken.

We gaan nu verder met een zwarte onderlaag. Deze is van “Rubi” en het heet “Sweet child o mine”. Ik heb verder geen idee waar je het kan kopen in Nederland. Ik heb deze gekocht in Singapore. Op de foto is al te zien dat ik niet zo’n hele toffe lakker ben. Ik ben zo iemand die alles aan het eind van de rit schoon maakt. Over de nagellak; één laagje is goed genoeg, want de lak is goed dekkend.

Nu gaan we door met een tweede laag nagellak, een stel glitters! Erg feestelijk, maar het duurt wel even voordat het goed opgedroogd is, omdat je al snel een te dikke laag opdoet. Deze nagellak is van “Kleancolor” en het heet “88 Firework”.

Nu komt het moeilijkere gedeelte: we gaan de pompoenen tekenen. Pak je acrylic paint erbij en een nail art brush. Kies de kleur oranje voor de pompoenen, of meng rood met geel indien je geen oranje hebt. Ik heb deze acrylic paint uit Singapore, maar elke knutselwinkel heeft het wel aangezien acrylic paint gewoon acrylverf is en het dus eigenlijk niks met nagels te maken heeft. Deze brushes heb ik uit Hong Kong.
Voor de pompoenen: maak slordige oranje vlekken, want geen enkele pompoen is hetzelfde of mooi rond. Zorg dat het genoeg dekkend is. 

Ga nu met hetzelfde, of een ander, kwastje aan de gang en neem gele acrylic paint. Meng het een beetje met oranje en maak een soort “highlights” op je pompoenen. Dit zorgt voor meer dimensie en dan is je pompoen niet zo’n gekke oranje vlek. 

Pak nu de zwarte en de witte acrylic paint. Je gaat nu met zwart het gezichtje maken. Hier heb je wel een vaste hand voor nodig. Dan ga je met de witte verf de glinstertjes in de ogen maken als detail. 

Pak nu de een andere acrylverf. Ik heb blauw gebruikt. Jullie mogen het zelf weten. Deze is voor het “hoedje” van de pompoen. Dit hoeft niet netjes te zijn maar ook hier heb je een vaste hand voor nodig.

De pompoenen zijn nu klaar. Je kan er versierinkjes bij doen, als je hier zin in hebt. Vergeet overigens niet om er een topcoat overheen te doen! Acrylverf spoelt weg met water en dat willen we natuurlijk niet. Ook de acrylic paint komt beter tot zijn recht met een topcoat. De topcoat die ik heb gebruikt is van Catrice.

Hier is het eindresultaat:

2 gedachtes over “Mighty Maudy: Halloween nails – evil pumpkins!

Geef een reactie

