Stop pesten!

Dag lieveheersbeestje. Kennen jullie hem nog? Van de spotjes over zinloos geweld en dergelijke. Ze zijn (bij mijn weten) niet meer op tv te zien. Het zou wat mij betreft ook niet nodig moeten zijn. Noem me een moraalridder, maar ’t is toch niet normaal hoeveel mensen er tegenwoordig nog steeds gepest worden? Gewoon zo, alsof ’t niks is, zonder enige reden. Er is nooit een reden om te pesten. Pesten is zinloos. ’t Geeft de pester geen voldoening en het geeft het slachtoffer al helemaal geen prettig gevoel. Waarom gebeurd ’t dan toch?

Ik begrijp er niks van. Eerlijk waar, ik begrijp er echt niks van. Hoe je iemand zó kan pesten en gewoon te blind bent om te beseffen wat je zou kunnen aanrichten. Daar kan ik met m’n verstand niet bij. Toen ik deze rouwadvertentie zag, schrok ik me rot & ik ben vast niet de enige. Is dit dan wat men nodig heeft om in te zien dat pesten niet goed is? Kon men dat eerder zelf niet bedenken?

“Wat een boze blog, Ellis, kom op zeg!” Ja, dat kan wel zo zijn, sorry. Ik vind ’t gewoon verschrikkelijk. Ik heb Tim niet gekend, maar toch. Dit is toch niet normaal? Dit gun je toch niemand? Pesters zal ik nooit begrijpen.

Ik vind ’t erg dat ’t zo ver heeft moeten komen. ’t Erge is nog wel, Tim is niet de enige die  zelfmoord pleegt door dit soort geintjes. Stel je eens voor hoeveel mensen er zelfmoord plegen omdat ze niet goed in hun vel zitten. Dat allemaal doordat ze zo gekwetst worden door de woorden van een ander. En waarom ook? Waarom moet je iemand pesten? Waar is ’t goed voor? Precies, daar zal niemand ooit antwoord op krijgen. Omdat er geen antwoord op is. Want pesten is nou eenmaal nergens goed voor.

Pesten moet stoppen. Punt.

2 gedachtes over “Stop pesten!

  1. Zelf ben ik ook gepest, en echt het blijft je hele leven bij je, heb er gewoon nog vaak wel last van qua onzekerheid, soms is die pijn lastig te stoppen geweest, maar dood, nee, nee, nee. Ik vind dat er ook mooie dingen zijn, en ik ben dankbaar dat ik leef, en *klopt af* gezond ben. Ik ga met professionele mensen praten als het niet gaat, en vind het echt erg dat het bij sommige zo ver moet komen dat ze zelfmoord plegen. Ik kan gewoon niet begrijpen waarom mensen het leuk vinden andere mensen pijn te doen… nu voelen ze zich vast heel ellendig en voelen ze zich hun hele leven schuldig, maar voor Tim is het nu te laat. Echt heb er geen woorden voor. Goed dat jij er aandacht aan besteed op je blog ellis 😀

Geef een reactie

