Kracht van binnen.

Ja mensen, ik ben op dreef! Zoals ik al zei in deze blog (CLICK IT!), heb ik m’n dichterskunsten weer gevonden en dit gedicht heb ik al een tijdje terug geschreven. Graag wil ik ‘m met jullie delen. Waarom? Omdat ’t kan, thát’s why!

Wanneer je iets zo graag wil
en voor niets anders zal kiezen.
Dan zul je er alles aan doen,
om ’t niet te verliezen.
Je vindt een kracht in jezelf,
waarvan je niets wist dat je ‘m had.
Een en al strijdlust,
waarvan je niet wist dat ’t in je zat.
Wanneer je iets niet wil verliezen
en ’t is alles wat je wil.
Dan vergeet je de wereld om je heen
en staat de tijd even stil.
Je word gek bij die enge gedachte
en wil ’t liefst gillen.
Maar soms krijgen we niet altijd wat we willen.

© Ellis Kopier.

Een gedachte over “Kracht van binnen.

  1. Bijna eng hoe jij mijn gevoelens hebt verwoord in dit gedicht, zo herkenbaar!
    Als ik iets wil, vergeet ik inderdaad alles om mij heen, en dan gebeurt het niet.
    Weer heel goed bedacht, je hebt talent! 🙂

Geef een reactie

