Run, bitch, RUN!

Temple Run.

Daar zit je dan, met je telefoontje in je hand. Wel een slimme telefoon hè, anders kan ’t niet. Slimme telefoon, smartphone, letterlijk vertalen, leuk joh! Op zo’n slim telefoontje kun je allerlei leuke appjes downloaden. Spelletjes zijn dingen die voornamelijk gedownload worden. Toch wil ik jullie waarschuwen, want je hebt wanneer je je eerste spelletje download, geen flauw idee waar je aan begint..

Het is een verleiding die je niet kunt weerstaan. ’t Is een record dat steeds weer verbeterd moet worden. ’t Is een strijd die je niet kunt winnen. ’t Is een verslaving, die kan leiden tot grote frustraties en chagrijnigheid. Dat heeft weer als gevolg dat je het afreageert op je naasten en je vervolgens hen ook kwijt raakt. Het verwoest je. Het is levensgevaarlijk.

Daar zit ik, met m’n telefoontje, met m’n vinger als een gek over ’t scherm te wrijven. Gekke touch screens van tegenwoordig. Weer een gat waar je overheen moet, weer wat muntjes die je moet pakken, weer een boom waar je onder door moet sliden. Ik ben goed bezig. Het gaat goed. Ja, ik kom steeds dichter bij m’n doel. Ik ga hard, ik ga lekker, ik ga los en we doen ’t allemaal.

Het gaat om uiterste concentratie. Een verkeerde zet en je bent er geweest. Focus moet je hebben, anders gaat ’t nooit werken. De kleinste beweging en ’t loopt compleet in de soep. Daar ga ik. Aaaaaaand it’s gone. M’n vingertje de verkeerde kant op. Ik heb nog net m’n telefoon niet op de grond gegooit.

Dit is het leed, dat Temple Run heet.

Een gedachte over “Run, bitch, RUN!

Geef een reactie

