Briefje aan de Sint.

https://i0.wp.com/4.bp.blogspot.com/-KY1L9KOxXrs/Tq0lsG32Z_I/AAAAAAAAPCQ/0tgp0UmX5mQ/s1600/Mooie-sinterklaas-achtergronden-leuke-sinterklaas-wallpapers-afbeelding-plaatje-3.jpg

Lieve Sint,

ondanks dat u al een aantal jaren niet meer mijn schoentje vult, vind ik u nog steeds heel lief. Ik heb vroeger heel veel van u gehad, maar nu ben ik groot genoeg om voor m’n eigen cadeautjes te zorgen. Als u toevallig ergens vanaf moet, mag u ’t best achterlaten hoor, daar niet van. Ik zeg alleen dat ik u niet minder aardig vind dan eerst.

Ik vind ’t raar dat iedereen denkt dat u uit Spanje komt, want u komt eigenlijk uit Turkije. In Spanje én in Turkije vieren ze niet eens Sinterklaas, alleen in ons kikkerlandje en in België. Hoe bent u daar terecht gekomen? Vonden ze u in die andere landen niet leuk genoeg? Moet ik daar mensen in elkaar slaan? Ik doe ’t voor u hoor!

Ook vind ik ’t stom dat iedereen ’t nu al over kerst heeft. Zo respectloos! De kerstbomen worden al verkocht en 2 weken geleden zag ik bij een paar mensen al kerstbomen in de woonkamer staan. De pepernootjes zijn nog niet eens uit de winkel of men wil de kerstkransen al in gaan slaan. Soms heb ik ’t gevoel dat ze u niet waarderen. U laat vaker uw gezicht zien dan de kerstman hoor!

Oh ja Kerstman, als je dit leest, no offence verder. Ik heb niks tegen u, maar er is een tijd voor de sint en een tijd voor de kerstman. Nu is ’t nog even tijd voor de sint. De mensjes lopen te hard van stapel!

Lieve Sint, bedankt voor alle leuke cadeautjes die ik vroeger van u kreeg. Ik kijk met veel plezier terug naar de tijd dat u elk jaar, met uw gezellige pieten op 5 december op visite kwam. Als u een keer een pintje bij ons wil drinken, kom gerust langs. Ginger Ale kan ook geregeld worden.

Sintje bedankt, sintje bedankt, sintje, sintje, sintje bedankt!

Geef een reactie

