Verslagje: Swedish House Mafia 7 december ’12 @ Ziggo Dome!

Dag poppedopjes!

7 december, dat was de dag. De dag waarop Guido & ik al vanaf 28 september, toen we de kaartjes hebben weten te bemachtigen, op wachten. Ik was zenuwachtig toen de kaartverkoop begon. Zou ’t nou wel lukken?! Dit (CLICK IT!) schreef ik toen ik de spanning van me af wilde schrijven.

We waren véél te vroeg. Die dag sneeuwde het en ik zag de bui al hangen. Vertraging met treinen en al die zooi, ik nam maar het zekere voor ’t onzekere en daarom gingen we maar vroeg. De sneeuw was inmiddels al van het spoor gesmolten. Godzijdank. We waren prima op tijd, veel te vroeg zelfs. We hebben een tijdje voor de deur gewacht en ’t was KOUD. We werden omringt door dronken Duitsers en Engelsen. Er waren ook Nederlanders uiteraard, maar de “not-dutchies” waren fanatiek, want naast ’t feit dat ze helemaal naar de Ziggo Dome gekomen waren om de Zweedse Huis Mafia te zien, waren ze ook nog eens ruim op tijd. Applausje!

Vooraan. HA!

Maar ach, wij stonden alsnog vooraan. HA! Dat was helemaal niet de bedoeling, maar we kwamen de zaal in en de plekjes vooraan waren gewoon leeg. Dat konden wij natuurlijk niet aan ons voorbij laten gaan. Deze plaatsjes hebben we vanaf begin tot eind ook niet met rust gelaten. Verbazingwekkend hoe sneaky mensen zijn en proberen hun armen stiekem ertussen te duwen, om toch een plekje vooraan te bemachtigen. Dus wat deden wij? Breed staan jonge! Onze plekkies, stay away!

WHOEHOE!

In ’t voorprogramma stond No ID. Ze draaiden best goed. Erg enthousiast was ik niet. Wel een beetje, maar ik wilde gewoon dat Swedish House Mafia kwam, verdeurie! ’t Is raar, want je hebt weken lang geduld en dan kunnen die laatste uurtjes er niet meer vanaf. Best raar, toch? Anyway, toen we aan ’t ‘wachten’ waren, heb ik wel effe een toffe foto gemaakt van m’n nageltjes. Ik weet niet wat er gebeurde, maar de foto heeft een heel gek effect. Ik had m’n nagels wit gelakt. Moet je kijken:

Kinda creapy.

Na een tijdje geduldig wachten, ging ’t witte doek naar boven. Toen hadden we nog geen flauw idee wat daarmee ging gebeuren. Maar toen begon ’t hoor, daar begon de show. Allerlei beelden kreeg je te zien en na een tijdje, viel ’t doek naar beneden en stonden daar de 3 mannen waar we al die tijd op gewacht hadden. We hebben gegild als een stel achterlijken. And guess what? I regret nothiiiiiiing!

Daar zijn ze dan!

De ene visual na de ander. Lichtjes, confetti, ballonnen, alles was aanwezig. ’t Was mooi. Wat ook héél vet was, is dat de mannen van Swedish House Mafia ons bedankt hebben voor ’t feit dat Tiësto in 2010 bij de huldiging van onze mannen van Oranje, de plaat ‘One’ heeft gedraaid. Zo had Zweden toch nog een beetje gewonnen. Zo was ’t Wereld Kampioenschap voetbal toch iets draaglijker voor ze. Das toch leuk om te horen?!

Nederlandse vlag!En weet je? Ik kan natuurlijk nog hele verhalen gaan vertellen, maar ik kan jullie ook gewoon wat beelden laten zien. Want jullie hadden toch niet verwacht dat ik niet voor jullie zou filmen? Kom op, tuurlijk doe ik dat wel joh! Zo waren jullie er allemaal een beetje bij. Geniet er van!

We came, we raved, we loved!

Geef een reactie

