The mini’s are back.

ARGH!

Daar ging ik dan, op m’n fietsje, bicycleteren naar m’n werk, zoals ik dat elke vrijdagmiddag doe. Dit keer had ik er echter niet zoveel zin in. Niet omdat ik een hekel heb aan mijn baan, nee. Er was een andere reden. Een hele tijd waren er geen spaaracties meer. Voor de mensjes achter de kassa is dat erg fijn. ’t Is altijd weer een zorg minder. Een hele tijd was ’t zalig, geen acties, geen gezeur. Tot gister..

Helaas, moet ik tot mijn grote spijt u allen mededelen dat de mini’s weer terug zijn bij de Albert Heijn. Velen zullen daar blij mee zijn. Ik moet eerlijk toegeven: ’t Zijn toffe dingetjes. Ik probeer ze zelf ook voor m’n kleine neefje te sparen. Dat lieve ding is 2 jaartjes jong, hij speelt er graag mee, dus voor hem spaar ik ze wel. Dat mensen ze willen hebben is niet erg. Als ze er recht op hebben, krijgen ze ze. Dit wil dus zeggen per elke 15 euro of bij bepaalde bonus-artikelen.

Nu vragen jullie je vast af “Ellis, ouwe klaagmuur, wat zit je nou te zeiken?” Nou, dat zal ik jullie eens eventjes haarfijn uitleggen! Mensen die er persé eentje éxtra willen. Mensen die vragen om een mini terwijl ze er eigenlijk geen recht op hebben. Mensen die fanatiek het oranje zakje opentrekken om vervolgens met de meest kinderlijke stem te zeggen “Oh, maar die heb ik alll” en zo kan ik nog wel even doorgaan. Bitch, your mini isn’t mah problem! Ik ben echt de moeilijkste niet. Als een ouder recht heeft op een mini en die heeft 2 kinders bij zich, krijgt ‘ie er 2. Ook geen zin in ruziemakende kinderen in de winkel. ’t Is gewoon zo irritant af en toe. De mensen hebben nóóit genoeg, dat vind ik altijd zo jammer. Soms dan geef ik er een extra omdat ik in een goede bui ben of iets dergelijks en dan is ’t van “Ah wijffie, doe er nog een bij?” Dan denk ik echt van “ARGH, COME ON!”

Nou viel ’t gister nog mee, maar dit is slechts de stilte voor de storm. Ik voel de bui al hangen. Dit word een periode met een aantal naaaaaare klanten aan m’n kassa.

Verder heb ik hele lieve klanten hoor. En ja, ’t valt ook best mee. Misschien, stiekem, toch wel een klein beetje. Maar alsnog, ’t is altijd gewoon net dat ietsje meer drama tijdens die spaaracties. Meh. =(

Heb medelijden met mij!

Een gedachte over “The mini’s are back.

Geef een reactie

