Het idooltje.

Idols logo!

Dag dames en heren van ’t goede leven!

Het was 8 maart, 2003. Eindelijk was het zo ver. Twee jonge pubers, in een muzikale strijd voor de titel Idol 2003. Het was de avond waar ik al weken naar uitkeek. Ik zat aan de buis gekluisterd. Die-hard fan van Jamai was ik. Toendertijd was ik 9 jaartjes jong & ik was zelfs een beetje verliefd op Jamai. Toen een paar maanden later in de krant stond dat hij uit de kast was gekomen, brak m’n hart in duizend stukjes. Ik wil ’t er verder niet over hebben.

Anyway, wij waren Team Jamai en de rest van de straat was Team Jim. Toendertijd had je nog posters voor beide teams. De strijd barste los. Wij hingen de poster van onze held voor ’t raam en de rest hing ook de poster voor hun held voor ’t raam. Troll-acties kwamen tot stand, auto’s werden vol geplakt met kranten en ga zo maar door. ’t Was een heus festijn.

En toen, was ’t moment daar. Reinoutje Oerlemans kwam aangelopen met z’n kaartjes. Niet zomaar kaartjes, maar de kaartjes met DE uitslag. M’n hart klopte in m’n keel. Als fanatieke Idols-fan werd ’t me allemaal even teveel. I had my fingers crossed. Jamai móést en zou winnen. And guess what? HE DID! KABEM! Ik heb gerend door de straat heen, als een echte fanatieke fan. “IK ZEI TOCH DAT ‘IE ZOU WINNEN?!” Altijd een feest als je uiteindelijk gelijk hebt gehad.

JAMAI WINT!!!Keken jullie vroegâh ook naar Idols?
Of was er iets anders waar jullie vroeger extreem fan van waren?!

Een gedachte over “Het idooltje.

Geef een reactie

