Lieve papa, ik mis je.

Daar zit ik dan, achter m’n laptopje. Ineens sprongen zo net de tranen me in de ogen. Ik kon me niet meer inhouden. Vrijdag is het inmiddels 10 jaar geleden dat je hier niet meer bent. Ik heb het er heel moeilijk mee. Misschien is ’t stom om dit over een blogje te doen, maar ik ben ook maar een mens. Ik heb ook gevoel. Ik lach altijd, maar van binnen doet het me nog elke dag pijn dat je niet meer naast me staat. Ik mis je echt ontzettend.

Als de dag van gisteren, zo goed weet ik het nog. Die vervelende dag in maart 2003. Dat moment dat mama me een kamertje in riep en ik als 9-jarige al meteen wist wat er aan de hand was. Hoe dat kon, weet ik nog steeds niet, maar toen mama me vertelde dat je niet lang meer had, kwam ’t niet als een verassing. Ik weet nog dat ik toen tegen mama zei “Je neemt toch geen nieuwe vriend hè?” Haha, gek kind was ik. Ik was ook nog maar 9. Veel te jong, als je ’t mij vraagt.

Ik weet nog dat me toen verteld werd dat ik nog iets tegen je mocht zeggen. Er stonden weet ik veel hoeveel mensen om je heen. Het was druk, want je was geliefd. Het moment dat ik de deurknop in m’n handen had en je kamer binnenliep. Ik keek naar je en je lag er in zo’n nare toestand. Zo heb ik je nooit willen zien. Het enige wat ik kon uitbrengen was “Ik hou van je, papa” & ik barstte in tranen uit. Mama zei nog dat ik je een kus mocht geven, maar dat durfde ik niet. ’t Was gewoon zo eng om je in zo’n situatie te zien. Ik heb er tot de dag van vandaag nog spijt van, maar ik was 9, ik was jong, ik weet het gewoon niet. Ik hoop niet dat je denkt dat ik bang voor je was of wat dan ook, pa. Ik hou heel veel van je en dat weet jij ook. Ik heb je in de 9 jaar dat je bij me mocht zijn keiveel kusjes gegeven, dus ik hoop dat dat het een beetje goed maakt.

Veel dingen heb je moeten missen. Veel dingen moet je nog steeds missen. Bij heel veel dingen vragen we ons allemaal nog regelmatig af wat jij ervan gevonden had. En bij heel veel dingen weten we ook zeker dat je het supertof had gevonden en dan lachen we bij die gedachte. Het is niet alleen maar pijn. We proberen positief te blijven en vast te houden aan de mooie herinneringen, want die zijn er genoeg, gelukkig. Toch zijn er momenten dat ik ’t effe niet meer weet en dat ik gewoon zó verdrietig word. Dan zou ik gewoon willen dat ik in m’n handjes kon klappen en dat je dan naast me zou staan. Maar helaas, dat is onmogelijk.

Toch wil ik dat je weet dat ik je bij me voel. Ik heb ’t gevoel dat je naast me staat bij alles wat ik doe, hoe gek dat ook klinken mag. Ik draag je altijd bij me in m’n hart, net als mama & Marina dat doen. We missen je verschrikkelijk, papa. Ik sta er mee op en ik ga er mee naar bed. Ik probeer sterk te blijven en dat lukt me ook wel, alleen niet altijd. Al is dat niet erg, want soms moet het er gewoon effe allemaal uit, dat begrijp jij ook wel. Het is moeilijk, maar we blijven doorgaan, want ’t leven is te kort om op te geven.

Lieve papa, ik hou heel heel heel heel heel heel heeeeeeeel veel van jou! Zoals jij ’t altijd zei voor ’t slapen gaan, haha. Je bent en blijft de allerliefste vader die er is.

Dikke kus,

Ellis❤

<3

9 gedachtes over “Lieve papa, ik mis je.

  1. Wauw, Ellis. Heel mooi geschreven. En wat heftig!

    En ik vind het niet gek om deze gevoelens in een blog online te zetten. Zoals je zelf al zegt: je bent ook maar een mens. Dit is jouw plekje, waar je jouw gedachten kwijt kunt; maak er gebruik van.

    Heel veel sterkte. X

  2. Tranen in m’n ogen Ellis.
    Sterkte.
    En ik vind het heel mooi en moedig dat je dit schrijft.
    Hopelijk helpt het schrijven en lucht het een beetje op!

    Liefs Lilly.

  3. Herkenbaar, omdat het ook om mijn pa gaat. Ik dacht altijd dat ik het op een gegeven moment een beetje zou “vergeten”, maar ik denk nog elke dag aan pa en merk elk jaar weer dat dat in de maand maart nog meer is dan normaal.

Geef een reactie

