Tikkie: Get To Know Me!

Hoi piepeloi!

Jullie vragen je vast af waarom er “Tikkie” in de titel staat. Dat komt omdat ik een tag ga doen & m’n Nederlandse vertaling ervoor is tikkie. Ik wilde gewoon wat anders, want ik ben rebels. Ha. Anyway, deze blog heb ik gevonden bij de prachtige Ellen Hoving & na toestemming te hebben gevraagd, mocht ik ‘m overnemen. Wat een lieverd is die Ellen toch ook hè, gossiemijne! Oké, even alle gekheid op een stokje. Het is een hele waslijst aan vragen & op die manier kunnen jullie mij beter leren kennen. Komt ‘ie!

Geboortejaar: 1993

Hoelang ben je? Ik ben 1,67, volgens mij. Zoiets in ieder geval, haha. Laten we het erop houden: ik ben niet zo groot.

Waar dacht je aan toen je vanochtend wakker werd? “Verdomme, waarom ben ik nou zo laat gaan slapen? Ik ben kapot!”

Waar ben je op dit moment? Ik zit in de woonkamer, aan tafel, met m’n laptopje.

Single/relatie? Single.

Beschrijf jezelf kort maar krachtig. Een zorgzaam meisje die zichzelf soms wegcijfert, met veel ambities.

 

Een guy/girlcrush? Ik heb enkel een guycrush. Ik vind meisjes maar vies. Nee, grapje. Anyway, back to business! Finn Harries is m’n crush. Hij is de tweelingbroer van Jack Harries, bekend van ’t youtubekanaal Jacksgap. Ik vind ’t een leukkie.
Oh and Finn? I would call you, ANYTIME!

Wat zou je op dit moment graag willen? Een flinke shopsessie houden!

Wat is je doel in het leven? Ik wil later lekker verdienen, met iets wat ik leuk vind. Ik moet wel zeggen, hoe cliché ’t misschien ook klinkt: ik heb liever een leuke baan met een laag loon, dan een schijtbaan waar ik elke dag met tegenzin heen moet en een dikke spaarrekening. Gelukkig zijn is eigenlijk al rijkdom hè. Ook wil ik een leuke vriend, een fijn huisje en al die bla. Het heerlijkste zou zijn dat ik m’n centjes kon verdienen met youtuben, een beetje bloggen en een beetje ontwerpen. Ach, ’t klinkt alleen al te mooi om waar te zijn!

Waar ben je bang voor? Ik ben soms al gelijk bang dat ik iets niet kan, zonder dat ik het probeer. Ik heb me vaak tegen laten houden door m’n eigen angsten, maar gelukkig gaat dat steeds beter en durf ik steeds vaker de uitdaging met mezelf aan te gaan!

Heb je je rijbewijs? Nope, helaas.

Nagellak of lipstick? Nagellak. Ik draag lipstick ook, maar ’t is niet dat ik 200 lipsticks heb. Ja, ik hoor jullie al denken “is ze gek geworden?!” Ja, volgens mij heb ik wel rond de 200 nagellakjes. Don’t judge me okay! Plus, ik heb niet echt mooie lippen ofzo, dus vandaar.

Wat is je favoriete seizoen van ’t jaar? De zomer, zonder enige twijfel. Ik heb ’t niet op kou en regen. Doe mij maar een lekker zonnetje!

Wil je ooit gaan trouwen? Ik ben niet het meisje dat al dr hele leven over haar toekomstige bruiloft droomt. Toch denk ik dat wanneer ik ‘de ware’ heb gevonden en we zijn al een hele tijd samen, dat ik dat toch wil bekronen met een huwelijk. Wel wil ik er wel 100% instaan en het gevoel hebben dat het écht écht ECHT goed zit. Ik wil niet meer dan één keer trouwen. Tijden van recessie, crisis, je weet.

Ben je een healthy-freak? Een freak op ’t gebied van gezondheid is een groot woord, maar ik zou echt niet wekenlang elke dag junkfood kunnen eten. Ik merk dan niet alleen aan m’n gewicht, maar ook aan m’n energie dat ’t gewoon niet goed is. Daarnaast vind ik groente ook hartstikke lekker en is bloemkool m’n lievelingseten!

Wat voor kleur haar en lengte heb je? Ik ben een machtig mooie brunette. Haha, grapje. Ik ben wel een brunette, maar om mezelf nou machtig mooi te noemen. Nah, dat laat ik liever aan jullie over! M’n haar komt tot over m’n schouders en ik vind ’t best lang. Om er nou een liniaal aan te pas te laten komen, daar heb ik effetjes geen zin in. Sorry guys!

Welk kleding- of makeup-item wil je op dit moment heel graag? Ik wil dít shirt echt héél graag hebben, want ik vind ‘m ZO vet! Ik weet alleen niet zo goed of die echt is en niet gephotoshopt, maar als ‘ie bestaat: GIVE IT TO ME!!!

Heb je tattoos? Nee. Het enige wat ik wellicht ooit, misschien, toch wel, zou willen laten tatoeëren, is een tattoo voor m’n vader, die is overleden toen ik 9 jaar oud was. Daar hebben jullie vast wel m’n blog over gelezen, zo niet, klik dan hier. Ik ben stiekem erg trots op dit blogje.

Heb je piercings? Ik heb oorgaatjes ennnnnn that’s it.

Draag je een bril? Nee, ik draag geen bril. Ik heb er wel heel veel, in allerlei kleuren en maten. Niet op sterkte ofzo, gewoon voor de gein. Droeg ze soms weleens gewoon voor de leuk. Misschien moet ik dat gewoon weer eens gaan doen!

Wat is jouw perfecte pizza? Kaas, tomaat en gehakt. Het liefst van de Domino’s. Die vind ik KAPOT lekker.

Favoriete eten/drinken? Bloemkool is mijn lievelingseten. Dat vind ik echt za-lug. Ook eet ik graag spinazie met een balletje gehakt er doorheen. Om nom nom. Favoriete drankje? Bedoel je qua alcohol? Zo ja, dan is dat een cola met el picu cocos of een raketje. Als je een nuchter iets bedoeld, ik kan de hele dag water drinken zonder er moeite mee te hebben. Ook vind ik Fanta & Fernandes echt keilekker.

Wat is je favoriete parfum? Sun van Jill Sander & alles wat ik ooit van Jean Paul Gaultier geroken heb, is heerlijk.

Wat is het laatste wat je kocht? Dat weet ik niet eens meer. Misschien is ’t toch maar weer tijd om te gaan shoppen!

Wat deed je vanochtend om 08:00 uur? Op dat moment was ik nog lekker in Dromenland, want ik hoefde pas om half 1 te beginnen! Toch was ik er eerder uit, omdat ik nog wat dingen voor school moest doen. Net toe, net aan, had ik de opdracht af voordat we het lokaal binnenstapten. En raad eens? Vervolgens kom ik erachter dat hij ook NA-DE-MEIVAKANTIE ingeleverd mag worden. Stress voor niks! Komt me wel beter uit, want nu kan ik m’n opdracht beter maken, voor een hoger cijfertje. Och, wat ben ik toch positief!

Favorietje ijsje? Magnum Almond, Magnum White, een twister of Cookie Dough van Ben&Jerry’s. Het is allemaal superlekker. Ik kan niet kiezen hoor!

Ben je een hevige slapen, of sta je altijd vroeg op? Ik ben een beetje een nachtbraker, dus als ik de kans krijg, slaap ik zo laat mogelijk. Vroeg opstaan is dan altijd een beetje een probleem, haha. Snoozen is een gave.

Wat zijn je plannen voor 2013? Overgaan naar m’n volgende jaar van m’n opleiding Grafisch Vormgeven, m’n blog restylen en overzetten naar een .nl-site ÉN de 1000 abonnees halen op youtube! Klik hier voor m’n youtube-kanaal op me te steunen & abonneer alvast!

Met hoeveel kussens slaap jij? Met eentje, een heeeeeeele zachte!

Ben jij een ochtend- of avondpersoon? Een avondpersoon, absoluut! Dan heb ik ’t meest energie, wat dan weer resulteert in een Ellis die niet zo’n fan is van de ochtend..

Ben je geordend of rommelig? Rommelig. Ik wil ’t niet, maar het gebeurd gewoon. Dan ruim ik op, is ’t een tijdje mooi en dan word ’t weer rommelig. Dit komt dan ook vaak omdat ik ’t druk heb. Lees: te druk heb met andere dingen waardoor ik geen tijd/zin heb om m’n kamer op te ruimen. Is dat een geldig excuus?

Wat wil je op dit moment graag zien? Als een van m’n beste vrienden telt als een ‘wat’, dan is hij het. Sergio that is. Ik lig altijd krom met die jongen. Toevallig zie ik hem zo, dus dat scheelt!

Wat verwacht je in 10 jaar te hebben bereikt? Ik hoop dan m’n MBO-diploma Grafisch Vormgeving op zak te hebben en misschien zelfs ook een HBO-diploma. Ook hoop ik dan een groot, goedlopend youtube-kanaal te hebben en nog steeds te bloggen! Hopelijk dan met meer succes dan nu, haha. Een boek schrijven lijkt me ook wel wat. Het tofst lijkt het me een gedichtenbundel op de markt te brengen.

Wie mis je op dit moment? La papa.

Wat is jouw favoriete lichaamsdeel van jezelf? M’n ogen. Ik heb namelijk 2 groene ogen, met in de ene een bruin vlekje. Het maakt mij uniek en dat vind ik vet.

Ben je verlegen? Niet echt, maar in bepaalde situaties kan ik best verlegen zijn. Vooral als ik een complimentje krijg. Op ’t internet kan ik ’t makkelijk aannemen, maar in ’t echt kan ik ’t nooit echt aannemen. Complimentjes vind ik leuk hoor, daar niet van, maar ik ben zo’n kneus die in real life niet weet hoe ze er mee om moet gaan.

Hoe ziet jouw dagelijks leven eruit? 5 dagen in de week school en maximaal 12 uur in de week werken. Huiswerk helaas ook, meh. Huiswerk maken vind ik niet eens heel erg (op sommige vakken na..) omdat ik een leuke opleiding doe, maar de deadlines zijn afschuwelijk! Veel ben ik bezig met youtube en content proberen te maken, al kom ik nog vaak tijd tekort. Ik doe m’n best!

Ennnnnn dat was ‘m!
Als jullie nog vragen hebben, kunnen jullie die hier beneden stellen,
of bij de volgende adressen:
Facebook
Twitter
Ask.fm

Een gedachte over “Tikkie: Get To Know Me!

Geef een reactie

