Vrijheid!

Dag lieve vrije vogeltjes van me!

Vandaag is ’t 5 mei en dat betekend dat we in Nederland onze vrijheid vieren. Bevrijdingsdag is de dag waarop het einde van WO II (World War 2) wordt gevierd. Overal in Nederland worden vandaag feesten gevierd. Bandjes treden op, drank vloeit rijkelijk en er worden lekkere hapjes gegeten. Maar staan we wel echt stil bij onze vrijheid? Beseffen we wel wat voor dingen er allemaal in de oorlog zijn gebeurd? En hoe gezegend we ons moeten voelen dat wij dat niet hebben mee hoeven maken? Ik wel en ik hoop jullie ook. Gister zijn we allemaal om acht uur 2 minuutjes stil geweest om de doden te herdenken, uit respect.

Staan we allemaal wel stil bij onze vrijheid? Wat is vrijheid nou precies? Vrijheid is voor mij kunnen doen wat je leuk vind. Ik vind het bijvoorbeeld leuk om video’s te maken en dingen te delen met andere mensen. Internet maakt dat mogelijk. Vrijheid is voor mij ook m’n haren in de wind en de zon in m’n rug, wanneer ik aan ’t fietsen of aan ’t skeeleren ben, met een heerlijk muziekje in de oren. Vrijheid is voor mij leuke dingen doen met vrienden of met familie, gewoon de mensen van wie ik hou. Ik omring mezelf zoveel mogelijk met lieve mensen. Geen tijd voor stommerds. Vrijheid is voor mij een goed concert of een dik feest, met keigoede muziek, waar ik lekker los op kan gaan. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan!

Maar nu is mijn vraag:
Wat is vrijheid voor JOU?!

Ik lees het graag terug in de reacties.
Fijne dag allemaal!

Geef een reactie

