Bazige moeders!

Dag lieve kindertjes!

Het is vandaag moederdag. Feest! Toch moet ik als allereerst effe zeggen dat je elke dag lief voor la mama moet zijn en níét alleen op moederdag. Weet je wel wat je moeder allemaal voor je gedaan heeft? Ze heeft je uitgepoept! Ze is waarschijnlijk wel een aantal uurtjes zoet geweest ook! Daarna moest ze jóúw poepluiers verfrissen, je vieze lijfje in bad doen, je gekrijs aanhoren en al die dingen! Ja, sta daar maar eens bij stil.

Ook heeft ze natuurlijk heel veel mooie dingen mogen meemaken. Zo heeft la mama een paar mooie momentjes met mij op een rijtje gezet. Toen ik een maand of 5 was, ontdekte ik m’n eigen schaduw. Nou, dat was me toch een feest! Ik heb blijkbaar een dikke lachbui gehad en ’t was prachtig. Je weet wel die schaterlachjes van baby’s? Die viral video’s op youtube? Zoiets was het. M’n moeder zou nu nog willen dat ze het gefilmd had. Duizend procent dat ik een viral bad ass baby had geweest!

Toen ik een jaar of 2, 3 was, heb ik een keer een hele lange huilbui gehad. Er werd van alles geprobeerd. Eten geven, troosten, grapjes vertellen om me aan ’t lachen te krijgen maar tevergeefs, niets hielp. Tot dat er een kneiteharde boer uit dat kleine lijfje van mij kwam en bleek dat dat me dus de hele tijd dwars had gezeten. M’n boer klonk als die van een oude, volwassen vent. M’n moeder moest er heel hard om lachen.

Mijn zus ging toen ik 4 was, een jaar in Amerika naar high school. Altijd als ze naar Nederland belde, zei ik dat ik een banaantje voor haar zou bewaren. Natuurlijk kon ik ’t ook niet laten om te vragen wanneer ze weer thuis kwam. Ik denk dat m’n zuslief wel een paar keer de traantjes door heeft moeten slikken. Mij werd beloofd dat als ik 5 werd, we naar Amerika zouden gaan om m’n zus op te halen. Dat is wat we deden en we hebben 3 hele toffe weken gehad. M’n zus zat in een pleeggezin en ze had daar 3 zusjes en een broertje. Ik vond dat broertje niet zo tof en ik was nogal een kreng vroeger. Wat deed ik? Ik beet hem in z’n oor. Broertje was not amused. Hij zei dat ‘ie me wel effe aan zou pakken. “Dat moet je een keer doen jongen, dan zal ik jou effe een tik geven!” zei m’n moeder, in ’t Nederlands. Dat verstond ‘ie natuurlijk niet en ze zou ‘m ook niets gedaan hebben. Maar ’t is gewoon weer zo’n gekke uitspraak van m’n moeder die haar zo leuk maakt.

Mijn moeder is een hele toffe en vandaag is ze ook jarig! Ze is 57 lentes jong!

& la mama! <333

Vergeet niet hoe bijzonder je moeder is.
Wat doen jullie om aan de moeders te laten zien dat je van haar houd?
Hoe hebben jullie moederdag doorgebracht?
Wat zijn jullie tofste herinneringen?
Laat het hieronder in de reacties weten!

Geef een reactie

