Anouk die is oké, olé olé!

Dag beste landgenoten!

Gister was ’t dan zo ver. De eerste halve finale van ’t Eurovisie Songfestival 2013. Het grote festijn werd in het Zweedse Malmö gehouden. 16 landen deden hun best en maar liefst 10 landen mochten door naar de grote finale. Nou heeft Nederland de afgelopen jaren niet vaak het geluk gehad om door te gaan. Ik vind dat onterecht, want heel vaak waren we gewoon heel goed, maar dan gingen er weer een aantal clown-acts door die men kennelijk beter vond dan ons. Stelletje gekken.

Nummer 8. Anouk kwam het podium op. Stilte. Ze begon, en hoe! Ze zong haar nummer ‘Birds’ net zo mooi als op de plaat. M’n hartje vulde zich met trots. “Zou het dit jaar dan toch lukken? Ze is wel HEUL goed.” dacht ik. Ze was klaar en ik ging klappen. Ik was alleen thuis en schreeuwde ‘WHOEHOE’ naar de tv. “Alsof zij dat hoort, Ellis! Doe niet zo raar.” denken jullie dan misschien. Laat mij gewoon enthousiast zijn, jongens. Don’t judge me!

Toen was het zo ver: de uitslag. Land voor land werd opgenoemd. Elke keer dat Nederland niet genoemd werd, was ik meer teleurgesteld. Ik zag het alweer gebeuren. Op een gegeven moment was er nog één plekje over. Ik had de hoop al bijna opgegeven. En toen.. nee.. het zal toch niet? Had ik het wel echt goed gehoord? Noemde ze nou echt ons landje op? Toen ik Anouk’s blije gezichtje zag, wist ik genoeg. Ze had ’t geflikt hoor! Na veel pessimisme: “Birds is toch geen songfestival nummer?” – “Ze kiezen toch alleen maar circusacts.” – “We halen de finale toch nooit!” heeft Anouk ze toch het tegendeel bewezen.

HA! Ik kan er alleen maar van genieten. You go Anouk!

2 gedachtes over “Anouk die is oké, olé olé!

  1. Toen er nog maar 1 land genoemd moest worden wist ik ZEKER dat wij het zouden zijn, mijn ouders hadden de hoop al opgegeven. EN JA HOOR, HAHAHA IK WAS ZO BLIJ!!! En ik vind Birds steeds mooier worden. Eerst verschrikkelijk maar het wordt steeds beter en beter. Het feit dat het geen echt songfestival nummer is heeft nu wel in ons voordeel gewerkt denk ik. Het sprong er echt uit!!!

Geef een reactie

