Eurovisie blugh contest.

Dag kinders!

Daar zat ik dan, op m’n zaterdagavond. Ibrahim was jarig. Het plan was om te gaan bowlen en daarna een lekker sappie te gaan drinken in de stad. Nou, dat ging mooi niet door, want arme Ibrahim werd ziek op z’n bloedeigen verjaardag. Dat was effe een flinke domper op de feestvreugde. Dus in plaats van lekker te feesten, zat ik thuis. Uit ellende ben ik maar ’t SongFestival gaan kijken. En ik kan je vertellen, sommige acts.. daar werd ik gewoon ellendig van!

Zo hadden we Roemenië. De man met de wijvenstem. Ik schrok me kapot toen die ineens de hoogte in ging. Ik dacht heel effe dat ‘ie onder z’n Dracula-gewaad in z’n ballen geknepen werd. Wat ik me ook afvroeg was waarom deze vent uber-HAUPT in de finale stond. Het nummer was niet chill. De titel was zo cliché als maar kon, met z’n “It’s My Life” en z’n stem was echt niet om aan te horen.

Qua outfits had ik bij sommige ook zoiets van, tsjah. Waarom?! Wit-Rusland had bijvoorbeeld een jurkje aan waar dr doosje nog net niet onderuit kwam. Dat kán toch niet? Doe effe normaal joh! Er kijken kleine kinderen mee!

Dan hadden we ook nog de carnavals-act van Griekenland. “Alcohol, alcohol, alcohol is free!” Ja oké, mooi verhaal. Iedereen kon er om lachen, maar serieus kan je ’t toch niet nemen? Typisch ook weer dat een land in crisis dat zingt. Bakken met geld die ze van andere landen hebben gehad. Yeah buddy, YOUR alcohol is free!

Er waren weer een aantal acts bij dat ik dacht van “what the actual f*ck?!”, maar er liep ook weer erg veel moois bij. Sorry mensen, ik heb nou eenmaal een goed oog voor mannelijk schoon. Maar er was ook genoeg moois op vrouwelijk gebied hoor. Ik heb de mensen op Twitter niet horen klagen in ieder geval! Ik was fanatiek aan ’t Twitteren die avond. Zo was ’t toch nog een soort van gezellig. En buiten ’t uiterlijk vertoon, waren er ook nog serieus een paar goede nummertjes hoor. Nee jongens, ik ben niet alleen maar bitter en negatief.

Natuurlijk was Anouk ook fantastisch en met een 9e plek heeft ze het heel goed gedaan. Ze verdiende wat mij betreft een véél hogere plaats en ik vond dat ze kansmaker was om te winnen, maar helaas pindakaas. Denemarken heeft ’t wel verdiend, want zij was ook errug goed.

En dat was mijn samenvatting van ’t songfestival. Doei!

Geef een reactie

