Een verslaving.

Hallo lieve mensen.

De meesten van jullie zullen ’t wel weten. Social Media werd ermee plat gegooid. Populaire Glee-acteur Cory Monteith is dood in een hotel gevonden na het nemen van een overdosis. Men was in shock. Zelf ben ik geen fan van Glee, maar dit betekend niet dat ik het niet erg vind voor hem en de mensen die hij achterlaat. Dit gun je niemand.

Veel mensen heb ik horen zeggen dat het “z’n eigen schuld” is en blablabla. Ik snap opzich wel wat ze proberen te zeggen, maar toch is het heel grof. Drugs komt niet per ongeluk in je lichaam. Dat doe je zelf. Toch moet je wel beseffen dat deze jongen verslaafd was. Ik ben tegen drugs en ik zal ’t ook zeker niet goed praten, maar toch kan je als persoon soms in bepaalde situaties terecht komen dat je er een keer aan begint en als je pech hebt, kom je er niet meer vanaf. Hoe Cory ooit begonnen is, weet ik niet en dat doet er ook niet toe. Deze post gaat ook niet zozeer alleen om hem. Zijn situatie is slechts een voorbeeld.

Ik heb mensen weleens horen zeggen dat een verslaving tussen je oren zit. Ik erger me daar echt kapot aan. Tegen kortzichtigheid kan ik sowieso niet goed. Zelf weet ik niet hoe het is om verslaafd te zijn aan sigaretten, alcohol en/of drugs en ik hoop ook dat ik dat nooit hoef te ervaren. Toch kan ik me voorstellen hoe erg het is en dat het op een gegeven moment geen keuze meer is. Je hebt ’t dan gewoon niet meer in de hand.

Wat ik gewoon probeer te zeggen is dat we soms niet zo kortzichtig moeten zijn. ’t Is wel heel makkelijk om iemand gelijk ‘dom’ te noemen, wanneer hij/zij verslaafd is. Tevens vind ik ’t ook erg grof om maar zulke conclusies te trekken wanneer iemand net overleden is en er mensen in rouw zijn. Een beetje respect is wel zo netjes. Denk na voordat je zomaar je conclusies trekt.

Ik heb m’n zegje gedaan.

Dikke kus,
Ellis❤

2 gedachtes over “Een verslaving.

  1. Ellis, ik meen het, jij moet echt meer met schrijven gaan doen.
    Precies wat jij hier hebt verteld geld ook zo voor mij.
    Blijf zo door gaan!

  2. Zelf ken ik wel mensen die verslaafd zijn aan bijv. blowen. Dat komt door dingen die ze mee hebben gemaakt. Nu wil ik niet zeggen dat ik het goed vind, maar vaak zijn die mensen gewend om drugs te nemen als emotie hen te veel begint te worden… Dus zeggen dat dit soort mensen dom zijn vind ik ook grof inderdaad. Ben het helemaal met je eens Ellis.

Geef een reactie

