Papa is bij me.

Bonjour lieve mensjes!

Vandaag was een rustig dagje voor me. Rond etenstijd zaten we naar Kim Kardashian te kijken op tv. Ze was bezig met de voorbereidingen voor haar bruiloft met Kris Humphries. Dit is alweer een tijdje terug, want inmiddels zijn ze alweer uit elkaar en nu heeft ze een kindje samen met de enige, echte Kanye West. Haar vader is overleden en om haar vader er toch bij te hebben, wilde ze stof van een oude blouse van haar vader in haar jurk laten verwerken. Mooie gedachte, vond ik. Na een tijdje werd ze emotioneel, liep ze weg en moest ze huilen. Het pianomuziekje begon op de achtergrond te draaien, voor het zielige effect. Ik vond ’t al zielig genoeg zónder die muziek en jankerig als ik ben, schoten de tranen me in de ogen.

Na wat traantjes weg geveegd te hebben en wat gesnotter hier en daar, voelde ik ineens een warmte op m’n schouder. Hoe gek dat ook klinkt, ik had echt ’t gevoel dat het m’n vader was. Het was alsof hij even me gerust wilde stellen. Alsof hij even z’n hand op m’n schouder legde en op die manier wilde laten weten dat hij bij me was.

Zelf ben ik er heilig van overtuigd dat m’n vader altijd bij ons is en ook over ons waakt. Ik voel hem bij me en vooral dat moment was heel apart. Heel apart en fijn. Liet me weer denken aan wat een lieve vader ik heb. Ik zeg ‘heb’, want hij is dan wel overleden, maar hij is nog wel bij me. Voor altijd.

I love you dad!

2 gedachtes over “Papa is bij me.

Geef een reactie

